Isbilen Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) Dette er da slett ingen kvinnegreie. Men hvis man tenker kjønnsmarked, er man kanskje mest opptatt av de personene av motsatt kjønn som utløser en umiddelbar lyst til sengekos, og der finner man, litt avhengig av hva man liker, kanskje flere egotryner enn ellers. Noen kvinnegreie er det fremdeles ikke. Endret 30. desember 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) Da har vi ikke har samme oppfatning av hva som menes med Egoisme, eller at jeg ikke har gjort meg tydelig nok. Med egoisme menes det, tilsvarende med Buddhismen "jeg"-ets bevissthet (noe jeg ser på som en illusjon). Den samme illusjonen som oppfostret bl.a ønsker og grådighet. "Det er lett å tillegge kvinner negative egenskaper, som for eksempel at de er egoistiske" - det samme kan sies om menn, og "problemet" er ikke at jeg er interessert i dem, men disse ikke interessert i meg... Jeg skrev om noen hadde innspill på om flere opplevde det samme, at det er en større mengde kvinner, på det jeg velger å kalle "markedet" idag - som har en større grad av egoistiske holdninger ("jeg"-et) noe som fører til at de blir uinteressante, eventuelle innspill. I så fall så aner jeg virkelig ikke hva du mener. Når du legger noe helt annet i "egoisme" enn man gjør i vanlig tale så kan det være en fordel å poengtere det ganske eksplisitt i fremtiden. Edit: Skjedde noe rart med BB-kodene i den siterte teksten. Endret 30. desember 2015 av Imlekk Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 ... og hvor mye av dette sammefaller som regel med det du sier og i hvilken grad ? Exhibitionist behavior Constant seeking of reassurance or approval Excessive sensitivity to criticism or disapproval Pride of own personality and unwillingness to change, viewing any change as a threat Inappropriately seductive appearance or behavior of a sexual nature Using somatic symptoms (of physical illness) to garner attention A need to be the center of attention Low tolerance for frustration or delayed gratification Rapidly shifting emotional states that may appear superficial or exaggerated to others Tendency to believe that relationships are more intimate than they actually are Making rash decisions Blaming personal failures or disappointments on others Being easily influenced by others, especially those who treat them approvingly Being overly dramatic and emotional Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Poeng, poeng. Lever ein etter dei normene og er gut/jente etter ein konstruert mal, kan ein nok kjenne slik på det, og sånn sett kan eg sjå poenget til OP. Det er definitivt generalisering, men eg er med på resonnementet. Egoisme er ein bra ting i sin dose. Jeg ønsket ikke at spørsmålet skulle trekkes ut av proporsjoner, når jeg skrev at jeg ikke ønsket å generalisere. Nei, men går du ut med utgongspunkt i at jenter er egoistiske og at du vil møte jenter som ikkje er det, må du jo forstå at ting blir tatt "ut av proporsjoner". Dette er ikkje ei greie eg kjenner igjen hos jenter t.d., og då må eg jo svare nettopp slik. Eg har aldri hatt dei problema du beskriver. Eg kan ikkje identifisere meg med det du seier, og då må eg svare ut frå det. Eg har vore eit større problem enn dei når det kjem til egoisme, og det forstår eg fordi eg har modnast og fått meir sjølvinnsikt. For meg er ikkje dette noko som beskriver jenter. Då kan du like godt skrive "Jenter er teit, E9?". Lenke til kommentar
PKcyriuz Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 Dette er da slett ingen kvinnegreie. Men hvis man tenker kjønnsmarked, er man kanskje mest opptatt av de personene av motsatt kjønn som utløser en umiddelbar lyst til sengekos, og der finner man, litt avhengig av hva man liker, kanskje flere egotryner enn ellers. Noen kvinnegreie er det fremdeles ikke. Nettopp, jeg skriver jo at dette gjelder både menn og kvinner. Hvor mange ganger må dette gjentas? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå