Gå til innhold

RYKTE: Vi har samlet alt vi vet om Samsungs neste toppmodell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke dere trenger å være så forsiktige med å omtale Snapdragon 810, og delvis 808. Det er en svært stor bevismengde som viser at den ikke gjør det bra på diverse felt.

Ellers bruker Samsung stort sett Sony sensorer i sine modeller, og bare noen få har deres egne sensorer.

Lenke til kommentar

TKongen: Godt poeng. Valgte å la den stå fordi det finnes flere versjoner av SD810, og nyeste utgave er noe bedre enn tidligere ref. Anandtechs testing. I tillegg har Qualcomm vært svært insisterende på at den ikke har problemer i det hele tatt, og det lanseres telefoner med spesielle kjøleløsninger som skal få mer ut av brikken. Her er det altså noen litt kronglete variasjoner å ta hensyn til.

Legger til i teksten at Samsung bruker både sine egne og Sonys sensorer. Takk for supre innspill :)

Lenke til kommentar
I dag bruker Samsung sine egne såkalte Isocell-brikker som kamera i toppmodellene.

Feil. de bruker også Sony IMX240 i bl.a S5+, Note4 og S6. Min S5+ har Sony brikke, mens andre kan ha Isocell, man må sjekke sin egen mobil om man vil vite hva som sitter der.

http://meremobil.dk/2015/05/samsung-indroemmer-kameraerne-i-galaxy-s6-er-ikke-ens/

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Hva med trådløs lading? I jungelen av nesten-like telefoner har det blitt den viktigste faktoren som skiller de aktuelle fra de uaktuelle, for meg. Har svært lite lyst til å gå tilbake til å klusse med ledninger for å lade. Det føles som noe som hører hjemme i 1997.

Lenke til kommentar

Hva med trådløs lading? I jungelen av nesten-like telefoner har det blitt den viktigste faktoren som skiller de aktuelle fra de uaktuelle, for meg. Har svært lite lyst til å gå tilbake til å klusse med ledninger for å lade. Det føles som noe som hører hjemme i 1997.

Jeg klarer ikke å forstå at trådløs lading skal være så viktig. Hvert fall ikke å blande inn "hører hjemme i 1997" som er argument. Det blir bare tåpelig.

Jeg har to mobile dingser med meg, den ene lades trådløst den andre med kabel. Ingen av de føles klønete eller mer gammeldags enn den andre av den grunn.

Lenke til kommentar

Det er noe som er i en rekke Samsung produkter allerede, inkludert alle de nyere S-versjonene (Altså Galaxy S6 f.eks). Dermed blir det i artikkelen sett på som en selvfølge at denne funksjonen blir med videre, da det ville vært merkelig å ta den bort. Er jo mulig den ikke blir med, men sannsynligheten er stor for at den vil komme med trådløs lading.

@rogkas

Jeg tror trådløs lading er noe som blir ganske personlig for om folk ser nytten eller ikke. Samsung har f.eks en monitor med trådløs lading i foten. Si du kommer hjem og sette deg med PCen hver dag og legger fra deg tlfen på foten til skjermen og det er slik du lader den hver dag. Istedenfor måtte du gjerne finne frem laderen som du ikke husker hvor du la, bøye deg ned og legge telefonen til lading. Da er den og mindre tilgjengelig. Dette er bare et eksempel. Det finnes mange scenarioer. For noen vil trådløs lading være supert, for andre er forskjellen minimal. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe basert på trådløs lading akkurat, men jeg ser nytteverdien for andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@rogkas

Jeg tror trådløs lading er noe som blir ganske personlig for om folk ser nytten eller ikke. Samsung har f.eks en monitor med trådløs lading i foten. Si du kommer hjem og sette deg med PCen hver dag og legger fra deg tlfen på foten til skjermen og det er slik du lader den hver dag. Istedenfor måtte du gjerne finne frem laderen som du ikke husker hvor du la, bøye deg ned og legge telefonen til lading. Da er den og mindre tilgjengelig. Dette er bare et eksempel. Det finnes mange scenarioer. For noen vil trådløs lading være supert, for andre er forskjellen minimal. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe basert på trådløs lading akkurat, men jeg ser nytteverdien for andre.

Jeg sier ikke at trådløs lading er dumt eller at noen kan mene at det til og med er viktig for dem. Alt jeg sier er at det for meg ikke er noe jeg kan forstå at skal være en viktig funksjon. Sååå klønete er det ikke å koble til en kabel...

Lenke til kommentar

Må si jeg gleder meg til møbler med trådløs lading blir vanlig. Skrivebord der både laptop, trådløs mus, smarttelefon, osv, lader bare de er plassert på bordflaten. IKEA har såvidt begynt å selge noen møbler som tilbyr dette (riktignok på veldig små flater), men bra at en såpass stor aktør viser interesse for dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

4Gb ram, da skal jeg vurdere en S7. Har egentlig lovet meg selv å gå over til iPhone etter at jeg har hatt S6`n et år. Etter litt bruk så er det den desidert dårligste Galaxyen jeg har hatt. S2 og S4 var milevis bedre mtp stabilitet og bugs.

Det hjalp å fjerne 1500 bilder og videoer her om dagen, men det er ingen unnskyldning for at det skal ta 3-5 sekunder fra jeg trykker på hjem-knappen til at ikonene vises på skjermen. Tror mobilen min er laget av sirup

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

4Gb ram, da skal jeg vurdere en S7. Har egentlig lovet meg selv å gå over til iPhone etter at jeg har hatt S6`n et år. Etter litt bruk så er det den desidert dårligste Galaxyen jeg har hatt. S2 og S4 var milevis bedre mtp stabilitet og bugs.

Det hjalp å fjerne 1500 bilder og videoer her om dagen, men det er ingen unnskyldning for at det skal ta 3-5 sekunder fra jeg trykker på hjem-knappen til at ikonene vises på skjermen. Tror mobilen min er laget av sirup

Syrup is the new plastic.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Er det egentlig så viktig? Skal jeg lade min LG G3 trådløst, må jeg ta den ut av dekselet. Om jeg plugger i kabelen slipper jeg det. Det er faktisk mer pes å ta den ut av dekselet enn å plugge i USB-kabelen.

Lenke til kommentar

Er det egentlig så viktig? Skal jeg lade min LG G3 trådløst, må jeg ta den ut av dekselet. Om jeg plugger i kabelen slipper jeg det. Det er faktisk mer pes å ta den ut av dekselet enn å plugge i USB-kabelen.

Ingen designer mobiler for at andre skal putte deksel eller andre modifikasjoner på dem.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...