Norskr Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg tok kontakt med arbeidstilsynet for å høre om det er forsvalig å jobbe så tett på med syre og klore uten å få noen opplærling eller utstyr rettet mot det. Plus en oppgave jeg fikk som måtte gjøres i nærheten av en aksel som sto å kjørte, spurte om mulighet til å få gjort dette i helgen men fikk beskjed at det ikke er noen fare å gjøre det under produksjon. Er noen flere småting jeg også nevnt for å forhøre meg, førstehjelpskrin, brannslukkere og fallfarer. Slik jeg fortstod det så har firmaet mitt ganske mange mangler på denne siden i følge arbeidstilsynet. Så har det seg slik at det har kommet frem at jeg har tatt kontakt med arbeidstilsynet om dette så jeg har blitt avspasert til over nyttår av den grunn. Har ikke fått noen beskjed eller forståelse for at jeg ville bli avsparert bare for å ta kontakt med arbeidstilsynet. Har hverken sagt navn til person på arbeidstilsynet eller navn til bedriften. Jeg ringte for det meste for å høre om jeg tenkte rett at det var noen mangler som burde taes tak i. Lurer bare på om de har lov til å avspasere meg slik? Står her noe om dette. Men jeg er ikke så flink å tolke lover. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Dersom du har fått beskjed om å ta ut avspasering så betyr jo bare dette at du avspaserer opparbeidet overtid. Såvidt jeg vet har arbeidsplassen din lov til å be deg om å ta ut avspasering i tidspunkter det passer bra for jobb (for eksempel perioder med lite å gjøre). Det er stor forskjell på avspasering, permitering og oppsigelse. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Er du fagorganisert? Ta kontakt med dem. Lenke til kommentar
Norskr Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 Er du fagorganisert? Ta kontakt med dem. Er med i EL&IT ja. Vet ikke helt hvem jeg skal kontakte da, ble medlem nylig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 De har vel kontaktinfo på nettsidene sine? Lenke til kommentar
Norskr Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Sendte mail til noen fra fylket mitt, men er usikker på om det var rett person. Forhopentligvis kan de peike meg videre visst det er feil Endret 29. desember 2015 av Norskr Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Du kan også ta kontakt med den tillitsvalgte på arbeidsplassen. Det er dog ikke sikkert fagforeningen vil ta i saken hvis 1) de har karenstid eller/ og 2) den startet før du meldte deg inn i fagforeningen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå