Gå til innhold

Veggfeste for TV 55"

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Har null erfaring med veggfester men er det mulig å henge opp en TV på samme måte som ett bilde? Altså med kun en skrue og evt wire?

Har ikke lyst å lage så mange skruehull i betongveggen  :eek:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det betongvegg (som jeg går ut ifra med at takler vekten av TV og veggfeste uten at jeg kan vite det) og skruen takler like mange kilo som du trenger å henge opp så er det ikke noe problem. Jeg anbefaler 2 skruer pga stabilitet.

Du bør (må) bruke en ekspansjonsbolt de er de kraftigste og beste, hvertfall etter min erfaring. Har vært med på å feste rekkverk og litt andre ting i betong, brukte bare ekspansjonsbolter, plastplugger var ikke bra nok.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Okey - så man får kjøpt veggfeste med wire som man kan henge i kun en skrue (alternativ to for bedre stabilitet)?

Noen som har link til ett slikt feste? - er helt grønn på akkurat dette.

Selv fant jeg dette: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/veggfester-og-montering/MOUNTW5FT/media-mount-veggfeste-mountw5ft

Her er det noe som ligner en wire i det minste :)

Lenke til kommentar

Samsung har noen relativt fornuftige fester som passer på alle TV'er. Består av 2 fester som skrus i vegg (1 skrue på hver); så fester man vaier i vesafestene bak på TV. Henges veldig lett opp. Alt man behøver følger med i pakken (bare pass på å kjøp rett utgave; finnes avhengig av hvilken VESA-standard man har på TV (forskjellen er lengde på vaier).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den du linker til er Vesa 200.

Har du 55" må du nok opp på modellen over som er for Vesa 400.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/veggfester-og-montering/MOUNTW6FT/media-mount-w6-fibretech-veggfeste-vesa-400-x-400-mm

Jeg kjøpte dette selv for mitt 55" nå sist uke. Fungerer helt strålende, men skruene som fulgte med passet ikke til mitt tv. Kostet 30 kroner å kjøpe riktige skruer utenom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...