Gå til innhold

Det nye asylforslaget og opphold i Norge - går det langt nok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var selv i Oslo i fjor, merket lite til utlendinger. Det eneste jeg så av utlendinger var noen kinesiske turister og noen pakistanere som hadde grillfest ved et parkeringshus. + en sigøyner på rundt 12 år som prøvde å stjele de nye skoene mine. Han fikk et klaps på hånda og var borte, kjapp liten kid det der. 

 

Jeg følte ikke noen gang mens jeg var der at Norge ikke var det landet jeg vokste opp i på 90-tallet. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Poenget er vel hvorfor dette skulle være viktig for noen? Var innom Oslo for ett par uker siden, og merket selvsagt at Norge ikke er det Norge jeg vokste opp i.

Fordi de fleste innvandrerne tar med seg en kultur som er ønsket. Muslimer lever i middelalderen, øst-europeere lever av svindel og bedrag.  Noen av oss bryr oss om at vi hadde helt andre verdier her i landet. Verdier som ærlighet, likhet, tillit, ikke-vold. Alt det blir kastet på sjøen nå.

Lenke til kommentar

Jeg vokste opp litt tidligere, og i min tid så jeg praktisk talt ingen utlendinger i Oslo noensinne. Jeg flyktet Norge på 80-tallet.

 

Hadde det ikke vært merkelig å komme til et Norge fullt av arabere? Eller mistenkelig om du kom til et Island med kun Kinesere boende der.

 

Jeg hadde iallefall synes det var merkelig. Jeg er selv flyktning. Flyktet Norge for over et tiår siden. Folk lever i en boble i Norge. Landet, folket og holdningen har endret seg dramatisk på 10 år. Til det verre i min formening. Det eneste positive som har kommet ut av dette er at folk flest har fått pusset opp sine hjem.

 

Nå får vi håpe landet tar en positiv retning og at vi også pusser opp Norge. Som et av verdens rikeste land, burde vi MINST pusse opp til standard Europeisk standard, helst til beste standard, eller enda bedre. Vi får håpe landet investerer i slike ting de neste 20 år, slik at landet blir bedre å bo i, og noe av pengene brukes til ting som kommer landet og alle landets innbyggere til gode. Om 30 år bør Norge ha en ledende infrastruktur. Hurtigtog, gode flyplasser, gode veier og store overskudd i produksjon av ren og fornybar energi. Norge er et land med en av verdens langste og mest forblåste kystlinjer. Om 10 år, eller egentlig allerede, burde Norge være ledende på vindkraft, bølgekraft og smarte naturprodukter i tillegg til vannkraften.

 

Norge burde oppfordre folk til å bygge små vindmøller og ha batteri til energilagring i alle hus som ikke er i byer i tillegg til bølgekraft når/hvor det er mulig. Opptil 30% av Norges befolkning har potensial til å bo en plass hvor individene kan være energiuavhengige, og opptil 50% har potensial til å bo i en plass eller liten by, hvor individet eller lokasjonen er energiuavhengig. I et land som Norge er lokal energiuavhengighet en veldig stor fordel. Landet er stort og med mye ekstremt vær, noe som gjør solid infrastruktur i landet dyrt og vanskelig. Å bygge ned noe av dette til fordel for energiuavhengighet øker ikke bare folks uavhengighet, men skaper også jobber og reduserer kostnad.

 

Vel, poenget er vel uansett at Norge er vanstyrt, og om vi ikke planlegger bra for fremtiden, og endrer retning dramatisk, vil ting utvikle seg på en svært negativ måte for Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget er vel hvorfor dette skulle være viktig for noen?Var innom Oslo for ett par uker siden, og merket selvsagt at Norge ikke er det Norge jeg vokste opp i.

Kanskje viktig for de som ikke ønsker at Oslo eller andre deler av landet skal ende opp slik som et av Sveriges 52 lovløse områder.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-7WVSGN

På høy tid at innstramminger blir gjort innen asylpolitikken. Det må være en selvfølge at stortinget og regjering får frem lovendring som gjør lukket mottak obligatorisk for flyktningene som reiser i som i enkelte tilfeller ikke er dokumentert, det er bare se lenger nord i Kirkenes hvor flere hundre rømte i frykt for å bli sendt ut og lever nå som ulovlige migranter i Norge. 

Man må også innføre permanent grensekontroll for man ser jo at det har fungert, og da kan man få en bedre kontroll på hvem som reiser inn til landet vårt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...