Gå til innhold

Det nye asylforslaget og opphold i Norge - går det langt nok?


Anbefalte innlegg

Ja, det må gjøres mer for å hindre lykkejegerne fra å komme. Samtidig må vi ikke hindre borgere fra feks. USA og Tyskland det å kunne jobbe og bosette seg her i landet.

 

Når det gjelder norskkunnskaper så bør jo dette bare gjelde asylsøkere siden flere og flere arbeidsplasser er engelskspråkelige her i landet. Så egentlig litt tullete men allikvel viktig for integrering av asylsøkere.

 

Mon tro om det vil sprette opp flere kebabsjapper og vaskehaller som liksom gir jobb til sine "venner" - man svindler Nav med dagpenger og sykepenger i disse sjappene - og om krav til arbeid kommer så vil jo dette arbeidsmarkedet bli en salig røre.

 

Helt enig, man bør gjøre mer for å hindre at de kommer. Hvis det ble vidt kjent at Norge kun ga sosiale ytelser til de med norsk statsborgerskap/borgere fra vestlige land som jobbet her/de som var gift med norske statsborgere ville nok flyktningene heller finne seg en mer lovende plass å dra til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tull og tøys, det finnes ingen problemer med innvandrere/flyktninger, vi bare lever sammen som harmoniske regnbuebarn, alle sammen, som leker sammen i fred og fordragelighet. Er det ikke vakkert med et fargerikt fellesskap, dere? :wee:

 

(sånn, der sparte jeg twfa for bryet med å svare)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tull og tøys, det finnes ingen problemer med innvandrere/flyktninger, vi bare lever sammen som harmoniske regnbuebarn, alle sammen, som leker sammen i fred og fordragelighet. Er det ikke vakkert med et fargerikt fellesskap, dere? :wee:

 

(sånn, der sparte jeg twfa for bryet med å svare)

twfa har utallige innlegg hvor han dokumenterer at "innvandrere/flyktninger" er overrepresentert i kriminalstatistikken. Hvorfor lyver du hele tiden?

Lenke til kommentar

Ikke noe rart det koster, det er så mange plasser pengene går ut som man ikke engang tenker på. Mulig det er for at man er blåøyd, eller at man rett og slett ikke har gode nok rutiner.

 

F.eks fortalte en meg om flyktninger som ble flyttet fra et mottak til ett annet - han hadde sett de kastet klær i søppelcontainer. Vi var i området og jeg trodde ikke på han, så vi dro innom for å sjekke. Joda, der lå det sekker fulle av splitter nye klær de hadde fått når de kom.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Wow. Grufull statistikk det der, og et godt eksempel på at hva som nå gjennomføres ikke er i folkets interesse og at folket ikke får sin vilje i Norge når det kommer til påtvunget innnvandring av episke proposjoner fra land med helt andre verdier, lover og systemer enn oss, og som i mange tilfeller er mentalt skadde som følge av krig, konflikt og vold.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det går ikke langt nok før vi har nådd revers og begynner å sende folk UT og slutter å ta inn.

 

Det vil nok aldri skje. At man når Norge og Europa betyr jo i praksis permanent oppholdstillatelse for de fleste.

 

Vi tar inn flyktninger fra land med kaos og krig, og når krigen er over og landet er stabilt igjen, så sendes ikke disse personene hjem for å bidra i egne land, men forblir i mange tilfeller en byrde på våre land.

Lenke til kommentar

Hvorvidt asypolitikken er streng nok får vi en fasit på i år. Hvis balkanlandene fortsetter å stenge grensen mot Hellas og NATO gjør alvor av å stoppe strømmen over middelhavet. Da står grensen mellom Norge og Russland som en mulig vei inn i Europa. En attraktiv vei også, siden vi har en horde med "Refugees Welcome" aktivister, og Sverige som "åpner sin hjerter" som nabo. Russiske embetsmenn som får stukket noen hundre dollar sedler i lommen hjelper nok gladlig flyktinger helt opp til Storskog. Så blir det nok fritt leide inn i Norge. Hva som skjer etter det vet jeg ikke. Men jeg håper norske myndigheter er knallharde og stenger grensen før det går for langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tull og tøys, det finnes ingen problemer med innvandrere/flyktninger, vi bare lever sammen som harmoniske regnbuebarn, alle sammen, som leker sammen i fred og fordragelighet. Er det ikke vakkert med et fargerikt fellesskap, dere? :wee:

 

(sånn, der sparte jeg twfa for bryet med å svare)

twfa har utallige innlegg hvor han dokumenterer at "innvandrere/flyktninger" er overrepresentert i kriminalstatistikken. Hvorfor lyver du hele tiden?

 

 

Vel, selv om han ikke nevnte sarkasme direkte, så oppfattet jeg det som sarkastisk.

Lenke til kommentar

Det er en mulighet. Jeg har lest nok innlegg av Den åttende profet at jeg ikke tror det er tilfelle, men jeg kan selvsagt ta feil. Det vil si. Den positive holdningen er åpenbart sarkastisk, men jeg jeg er rimelig sikker på at han enten mener det er en presis beskrivelse av twfa, eller et forsøk på å konstruere en uærlig stråmann (jeg velger å tro at profeten ikke er en idiot, og at det derfor er snakk om uærlighet).

Lenke til kommentar

Dystopisk lesing på VG nå om panikken på bakrommet i UD som vi vanlige skjermes mot. Merkelig nok har dette vært helt åpenbart for flere av oss svært lenge.

 

Står fast ved anslaget mitt for i år. Jeg liker ikke å være pessimist men gud bedre for en tragedie dette kommer til å bli både for Norge men ikke minst for resten av Europa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ekstreme islamister tar jegerkurs i Norge

"- De virket mest opptatt av våpnene, sier kursleder"

 

Ja dette går nok bare bra ;) Ikke noe på gang her i gården, vi må være mer tolerante og mer åpne for andre sine kulturer og religioner.

 

Slippe alle som vil inn, alle skal jo ha rett til å komme. For Ingen grunn til skepsis, bare å kalle alle for rasister. :rofl:

 

Tenk på alle stakkars muslimene som kommer til å bli angrepet på grunn av disse "få" som ikke representerer noe som helst.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ekstreme-islamister-tar-jegerkurs-i-norge/a/10054995/

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fra VG

"– Jeg tror både politikere og media må være ærligere om det som skjer. Vi må forstå at nasjonalstatens gyldene tid er forbi, mener Erik Oddvar Eriksen, professor og leder for ARENA senter for Europaforskning ved UiO."

 

Her må jeg si meg enig, nasjonalstat og velferdsstat vil knele i løpet av de nærmeste årene, men det er et litt naivt utsagn. Media og enkelte politikere kommer aldri til å bli ærlige - det eneste de ønsker å oppnå er å gå gjennomslag for synet sitt. Dette innebærer at man vil kunne måtte villede, lyve til eller hjernevaske folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nasjonalstatens gyldne tid over? Selvom muslimene har overgitt sine land, så er det ikke gitt at europeere gjør det. Allerede ser man at velgere går mot partiene som ønsker å bevare nasjonene. Og skulle det gå for langt håper jeg at vi har samme motet som våre oldeforeldre som forsvarte de europeiske landene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...