Gå til innhold

Det nye asylforslaget og opphold i Norge - går det langt nok?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Nei, nei. Du kan argumentere for at de som får innvilget asyl i snitt har lavere yrkesdeltakelse enn etniske nordmenn, men du kan ikke si at ingen jobber. Det vil si, du kan selvsagt si det, men det er fullstendig idiotisk.

 

Så. Asylsøkere som kommer til Norge for å jobbe, er de lykkejegere eller ikke?

Ja, de er lykkejegere fordi de jakter på ett bedre liv. Dette går selvsagt på bekostning av nordmenn som ikke får jobb fordi jobbene går til feks. asylsøkere. Lønningene dumpes osv.

 

Mange jobber i kebabsjapper og lignende hvor de har sykemelding på rundgang eller ledighetspenger i to år før de på nytt blir ansatt i sjappa. Slik går det rundt og rundt..... Nav-svindel.

 

Norge bør ha som mål og gi NORDMENN jobb først. Sørge for at landets innbyggere har det bra, så kan frivillige organisasjoner ta seg av bistanden og DU kan gjerne gi lønnen din til disse. 

 

Hva er vitsen med landegrenser når hele verden har "rett" på opphold og arbeid her?

Hvert land sin interesse får ta seg av sine egne borgere. Opphold i andre land bør først godkjennes når man kan sørge for seg i form av oppsparte midler eller arbeid.

 

Jeg er ikke imot en ordning som gir folk turistvisum hvor de kan bruke tiden til å søke arbeid som igjen gir opphold etter x-antall år. Da kan de jo vise at de duger og ikke er svindlere. Dette skaper igjen press på sårbare nordmenn og deres yrkesdeltagelse men det er det lengste vi bør strekke oss. Nordmenn før alle andre i eget land.

 

Akkurat som nordmenn på solkysten - sørge for sitt eget opphold eller arbeide. Ikke snylte på den spanske staten.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Ja, de er lykkejegere fordi de jakter på ett bedre liv. Dette går selvsagt på bekostning av nordmenn som ikke får jobb fordi jobbene går til feks. asylsøkere. Lønningene dumpes osv."

 

Ok. Hvordan kan du samtidig si at amerikanere og tyskere som kommer til Norge for å jobbe ikke er lykkejegere?

 

Edit: Eller de som flytter fra bygda til Oslo for å studere, eller hvilken som helst annen nordmann som har gjort noe for å bedre egen situasjon.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I denne konteksten vil jeg rette ordet lykkejeger til snylter.

 

Ja, det er forskjell på amerikanere/tyskere og folk fra midt-østen og afrika - vi er jo totalt forskjellige på alle plan. Og i den grad man kan kalle noen fiender i denne verden så må det jo være disse.

 

De klikker totalt når vi tegner profeten og de brenner skandinaviske flagg. De tar med barna på steining på torget en lørdag formiddag for moroskyld. De sprenger seg selv i luften og truer den vestlige verden mange av dem faktisk er født i - gale folk? JA!!! De voldtar og har ett forferdelig kvinnesyn. Måten de oppdrar barna på godtas ikke her i landet og barnevernet vil krevet ett helt statsbudsjett alene.

 

Født og oppvokst i Belgia. Integrert på alle plan og driver sin egen pub - selv slike integrerte gærninger begår de forferdeligste handlinger. De har jo ett kjempenettverk der nede og kan ikke sammenlignes med ett galt enkeltmenneske som Breivik som jobbet alene.

 

Synes jeg de passer inn her? Nei

Synes de bør få opphold i den vestlige verden? Nei

Synes jeg de bør holde seg til andre muslimske land med samme holdninger? Ja

 

Om vi skal hjelpe noen i denne verden bør vi hjelpe skikkelige folk som fortjener det og ikke voldtektsmenn, krigere og selvmordsbombere. Vi får glemme midt-østen og heller satse på å hjelpe noen andre "gode" mennesker som fortjener det. Nei til potensielle selvmordsbomber og deres landsmenn som hater den vestlige verden. Det finnes mye gærne nordmenn også - alle de som gjerne vil ha dem inn i landet.

 

Men først får vi feie for egen dør og gi syke, svake og trengende nordmenn det de bør for ett godt liv. Her ligger døende mennesker på gangen på sykehusene. Veiene gir oss nyreskader. Narkisser må bo på gata i -20 uten behandlingstilbud. Det er jo tydeligvis penger vi mangler siden vi ikke kan gi skikkelige kreftmedisiner engang.  Noe sier meg at mange av disse har det verre enn i bombeområdene i Syria.

Lenke til kommentar

 

I denne konteksten vil jeg rette ordet lykkejeger til snylter.

Det er muligens bedre, men jeg lurer jo litt på hva du legger i ordet snylter da. ;)

 

De klikker totalt når vi tegner profeten og de brenner skandinaviske flagg. De tar med barna på steining på torget en lørdag formiddag for moroskyld. De sprenger seg selv i luften og truer den vestlige verden mange av dem faktisk er født i - gale folk? JA!!! De voldtar og har ett forferdelig kvinnesyn. Måten de oppdrar barna på godtas ikke her i landet og barnevernet vil krevet ett helt statsbudsjett alene.

Hmm, det er vel derfor vi ikke vil slippe inn kvinner og bar fra disse stedene, tross alt da vil de jo ikke bli voldtatt og misbrukt lenger?

 

 

 

Men først får vi feie for egen dør og gi syke, svake og trengende nordmenn det de bør for ett godt liv. Her ligger døende mennesker på gangen på sykehusene. Veiene gir oss nyreskader. Narkisser må bo på gata i -20 uten behandlingstilbud. Det er jo tydeligvis penger vi mangler siden vi ikke kan gi skikkelige kreftmedisiner engang.  Noe sier meg at mange av disse har det verre enn i bombeområdene i Syria.

Noe sier meg at noen av dem har det bedre også
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Se der ja. Så når du sier "Ja, det må gjøres mer for å hindre lykkejegerne fra å komme", så er det du egentlig mener at vi må hindre arabere og afrikanere fra å komme hit?

Ehh, ja! Har det vært noen tvil om det?

 

De kan komme hit på ferie med visum eller skaffe jobb på eget initiativ og sørge for sitt eget livsopphold.

Nei til snylting. Nav sine "forsikringsordninger" er til for nordmenn!

 

Det er en skam at man flykter og er asylsøker fordi man offentlig ikke kan si det man mener i sitt eget hjemland. Da får man enkelt å greit holde kjeft og bli boende, eller emigrere på samme måte som nordmenn - som også er lykkejegere på sine områder. Men nordmenn sine jegerinstinkter går iallefall ikke løs på helse og andres liv.

Lenke til kommentar

 

Se der ja. Så når du sier "Ja, det må gjøres mer for å hindre lykkejegerne fra å komme", så er det du egentlig mener at vi må hindre arabere og afrikanere fra å komme hit?

Ehh, ja! Har det vært noen tvil om det?

 

De kan komme hit på ferie med visum eller skaffe jobb på eget initiativ og sørge for sitt eget livsopphold.

Nei til snylting. Nav sine "forsikringsordninger" er til for nordmenn!

 

Det er veldig motsigende da det blir like "lett" å utføre terrorhandlinger gjennom et visum og det er ikke vanskelig for en gruppe med ressurser å betale for rent rulleblad og for at noen skal smuggle ting over grensa vår.

 

Enten så er det full stopp eller så er det ikke det, hvis jeg skal skrive en mening basert på det du skriver. + At vi egentlig bør utslette dem alle hvis vi drar den litt langt.

 

Det er veldig enkelt å dra alle over en kam, men da må man være 100% konsekvent uansett situasjon. Du kan ikke skrive så negativt om muslimer/ arabere/ whatever og godta at de kommer gjennom turistvisum eller arbeidsvisum :lol:

Lenke til kommentar

Poenget må vell være å luke ut dei asylsøkerane som ikkje har eit reellt behov for beskytelse, men som utgir seg for å være forfulgt fordi dei heller vil snike seg inn "bakvegen" i staden for å gjere det arbeidet som kreves for å kunne innvandre til landet.

 

Dei nye krava vil langt på veg oppnå dette ved at alle asylsøkarar (som faktisk flykter frå krig eller politiske fiendar) får innvilga midlertidig oppholdstillatelse, men at dei då må ta til takke med litt færre rettigheitar sidan dei er asylsøkarar.

 

Utfordringa ligger i korleis disse reglane blir brukt og fungerer i praksis.

Det er sjølvsagt ønskelig at alle som bur her i landet har si eiga inntekt, men er det rett at vi skal kaste ut dei asylsøkarane som av forskjellige grunnar ikkje får seg jobb? Tenker då på dei som er reelle asylsøkarar og som vi veit vil bli utsatt for fare dersom dei returnerer til heimlandet.

Så eg er spent på korleis dette skal fungere i praksis. 

Faren er at vi kan få ein del asylsøkarar som i desperasjon fordi dei kjem til å bli sendt tilbake til krigen dersom dei ikkje får seg jobb i Norge kjem til gjere desperate handlingar som feks kriminiallitet som gjer at dei blir fengsla i Norge, eller ved å gå under jorda og leve som uregistrert person som livnærer seg på svart inntekt og som ingen har kontroll over.

Lenke til kommentar

 

Hvis noen lurer på hvordan en økt mengde ikke vestlige kaosmennesker som ikke deler våre verdier og motsetter seg integrasjon så er det bare å lese de øverste hovedlinkene på denne Svenske nettsiden

 

http://www.svenskatidningar.se/

Hvis noen ønsker så vil Glowman plassere flyktninger i konsentrasjonsleirer ala WW2. Massemord er gøy!

 

 

Du har vel lest innleggene mine som djevelen har lest bibelen.

Du tar i ganske hardt der

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har noen syriske "naboer" - de jobber ikke. Har fin bolig og en nydelig bil som jeg bare kan drømme om. Nav betaler alt. Leker og søppel ligger strødd i hele nabolaget uten at de rydder opp. De har ofte grillfester og er ellers ett forstyrrende element i nabolaget. Ungene skriker og hyler til langt over midnatt.

 

I sommer var foreldrene på besøk men de reiste tilbake når sommeren var slutt - men før de dro vandaliserte de hagen til en kjøkkenhage som nå består av ugress. Jeg morer meg å later som om jeg er litt kompis så jeg får høre detaljene når jeg tilveldigvis går forbi.

 

Ja, ja. Hva de velger å gjøre er deres sak men jeg synes ikke mine skattepenger bør gå til livsstilen deres. Den bør JEG ha som tross alt jobber og sliter i dette landet, og jeg betaler ikke min skatt med glede. Gamlingene ligger på dobbeltrom og sikler med en dusj hver 14. dag da "Hjemmet" mangler midler. Jeg gremmes over norske politikere som fullstendig har mistet gangsynet. Dette er ikke lenger noe land jeg er stolt av. Jeg gremmes. Bør jeg også flykte tro? Få alt rekende på en fjøl?

 

Det er mulig jeg har for gode holdninger. Kanskje bør jeg lånet så mye penger som mulig og gi faen i og tilbakebetale. Gå på Nav og få en bolig, få penger og dra på ferie til gulfen... Nei, vent - pokker heller, jeg har jo norsk pass. Jeg får stå å stampe i den gamle møkka. Kjøre den gamle bilen, betale avdragene på denne altfor lille og sure leiligheten. Betale studielånet og egenandelen jeg lånte av foreldrene mine. Er jeg heldig er jeg gjeldfri ca 10 år etter jeg har blitt pensjonist. Det er 4 år siden sist jeg var på ferie i utlandet, eller norge for den sakens skyld. Den ene øyet må opereres og dekkes ikke av det offentlige sa øyelegen. Tannlegen er det fem år siden sist jeg var hos -han sa jeg hadde fått pyrea. Jeg leser at behandlingen er dyr så det er best jeg holder meg unna den legen. Barnebidragene betaler jeg med glede og permisjonsvarsler har blitt like vanlig som lønnslippen. Tenkte å kjøpe en ny bil  da den gamle ikke lenger kan rygge men nå skal det bli bompenger så avdragene til en ny bil får heller gå til bom. Borettslaget må fjerne oljetanken og kjøpe ny fyrkjele og noe greier, samtidig har de blitt pålagt å grave ned søppelcontainerene. Husleien øker med kr. 1500 som følge av myndighetenes krav. Julaften skulle jeg kose meg og tok en akevitt. Jeg måtte ta på sjumilsskoa da jeg skulle gå den lange veien til bussen. Det viste seg at det ikke gikk flere busser den dagen tiltross for at appen til busselskapet sa det gjorde det. Da var det bare å bestille taxi og betale med kreditkortet. Jeg visste jo fra før at kollektivtransporten ikke virker skikkelig i Norge - at jeg ikke tenkte meg om.

 

Hverdagen er ett helvete - jeg skulle ønske jeg bodde på ett asylmottak. Få mat og penger til sigaretter - det er alt jeg trenger. Eller enda bedre - jeg skulle vært i naboens sko. Jeg er så trøtt og sliten og har vondt overalt. Kroppen stopper helt opp og hverdagen er bare mas fra tidlig morgen til sent kveld. Nå har jeg tatt ut batteriene av telefonene, jeg har tross alt juleferie. Det er best å prøve å komme til hektene igjen før pliktene kaller på nyåret. Synd at fysioterapauten har tatt ferie også, jeg burde kanskje gå innom thai-massasjen her nede men da blir jeg vel arrestert. Jeg får heller sjekke at forfallsregisteret er i tråd med hva det pleier å være, nemlig tre ganger så stort som ventende lønning. Mmmm - det er så sykt deilig å være nordmann. Jeg leste at svenskene reiser hjem igjen, de var svårt å ikke ha penger til øl ute på byen i Norge da lønningene var lave og prisene høye. Hvor skal JEG reise tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

Se der ja. Så når du sier "Ja, det må gjøres mer for å hindre lykkejegerne fra å komme", så er det du egentlig mener at vi må hindre arabere og afrikanere fra å komme hit?

Ehh, ja! Har det vært noen tvil om det?

 

De kan komme hit på ferie med visum eller skaffe jobb på eget initiativ og sørge for sitt eget livsopphold.

Nei til snylting. Nav sine "forsikringsordninger" er til for nordmenn!

 

Det er veldig motsigende da det blir like "lett" å utføre terrorhandlinger gjennom et visum og det er ikke vanskelig for en gruppe med ressurser å betale for rent rulleblad og for at noen skal smuggle ting over grensa vår.

 

Enten så er det full stopp eller så er det ikke det, hvis jeg skal skrive en mening basert på det du skriver. + At vi egentlig bør utslette dem alle hvis vi drar den litt langt.

 

Det er veldig enkelt å dra alle over en kam, men da må man være 100% konsekvent uansett situasjon. Du kan ikke skrive så negativt om muslimer/ arabere/ whatever og godta at de kommer gjennom turistvisum eller arbeidsvisum :lol:

 

Jeg er av den oppfatning at det da ikke begås terror. Blir det terror fjerner vi visumet for dem. Mulighetene vil jo uansett alltid være tilstede.

 

Jeg synes man skal få reise dit man vil, og delvis bo der man vil, om man kan sørge for sitt eget opphold. Dette vil også nordmenn nyte godt av. Jeg vet ikke hvor lenge jeg orker det sure norske livet og kanskje jeg selger alt jeg eier og flykter til en sørligere breddegrad den tiden man har igjen. Stressnivået er stort og hjertet verker. Søvnen er fraværende da jeg tenker på arbeidsmengden som venter etter nyttår, og ikke minst forfallsregisteret. Hverdagen er bare jobb og ingen glede. Norge er ett trist land hvor man ikke lenger har råd til å gå over dørstokken. Det kunne kanskje vært greit å oppleve noe annet før man tar kvelden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...