AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Hei. Skal prøve å gjøre det kort... Møtte ei jente på nett for 5 måneder siden (hun er 18 fra USA og jeg 22) Praten gikk lett og vi ble fort venner. Skype ble utvekslet kort tid etter. Nå var jeg ganske ensom og jeg vil tro hun var det også for vi ble litt småforelsket etterhvert som vi pratet mer og mer (vet ikke om det egentlig er mulig å bli forelsker over nett, men) Vi var bare venner, men vi kranglet absolutt hele tiden og tross alt dette fortsatte vi å prate å være glad i hverandre. Til slutt ble hun så stressa og lei seg av all kranglingen, så hun avlsuttet kontakten, noe som resulterte i at jeg ble veldig lei meg også. Jeg følte meg også lettet pga all kranglingen. ca 3 uker etterpå kommer hun tilbake, forteller a hun har fått kjæreste og vurderer å ta opp igjen kontakten med meg. Etter litt fram og tilbake med kanskje, kanskje ikke, så stikker hun i ca 2 uker igjen. Da vil hun fortsatt vær venner. Det skal sies at da har det smått begynt å gå opp for meg at selvom jeg er glad i henne, så er det ikke noe vits i å ha følelser og slikt over nettet og da særlig ikke for noen så langt unna. Men jeg liker å prate med henne, så jeg blir venn etter litt mer krangling. Nå i senere tid har jeg fått meg kjæreste og har hatt mindre tid til å prate med nettvennen min. Det har egentlig blitt til at jeg vil bryte kontakten. Jeg ser på en måte igjen at jeg må fokusere på mennesker rundt meg og ikke på nettet. Jeg er veldig glad i nettvennen min og jeg bryr meg, men jeg vil bryte kontakten nå. Hun merker at jeg er mer og mer utilgjengelig og hun sier hun blir lei seg når vi ikke prater så mye mer. Jeg har en følelse av at det er slutt mellom henne og kjæresten (hun er litt mer depressiv og klengete) Jeg fortsetter å prate og være hyggelig fordi jeg ikke vil at hun skal bli lei seg, men jeg føler nå at jeg bare gjør det fordi hun vil det og ikke fordi jeg vil. Jeg føler at jeg svikter henne på en måte og at jeg er en jævlig person hvis jeg forlater henne. Hun har jo forlatt meg før, så jeg tenker jo at hun bare må tåle dette.... Noen tips/innspill? Tusen takk hvis du leste gjennom alt. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 Skal også sies at hun ikke har det å godt akkurat nå med venner og slikt. Hun sier at livet er ganske kjipt for henne. Å høre dette gjør at jeg føler meg enda verre... hun er faktisk en fantastisk og god person, men som jeg sa, så er det mye stress. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Hva med og endre til brevvenn? Eller epost venn da. Slik att dere bare av og til skriver til hverandre om ting som er opplevd den siste tiden. Omtrent som en dagbok som kan svare. Siden det tydelig ikke er kjæreste emne til hverandre betyr ikke att dere ikke kan/bør skrive av og til. Men ha noe fast og snakke mye over skype er ikke nødvendig, og blir litt hm rart. Spesielt når dere krangler over skype. Den syntes jeg er rar, har selv noen jeg snakker med kun over nett medier. Men har aldri kranglet over nett med noen. (Vel litt med kona når hun var hjemme i ferien og jeg var hos min familie) Nei ta det over på epost, og skriv litt av og til der. Er det noe kanskje skype en sjelden gang. Om det fortsatt blir krangling og tull.. bare stopp... Og viktig, du har nå kjæreste? Fortell det til kjæresten din, og ikke skjul epostene. La kjæresten din vite att du har en brevvenn, og la hun av og til se hva dere skriver. Så slipper du sjalusi drama hjemme... Endret 29. desember 2015 av Hillebillys Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 Vi ville jo være sammen, men hun sa nei fordi det bare hadde vært over nett. Jeg innså det etterhvert selv, så det er bare vennskap. Problemet er at jeg nå blir veldig stresset over å ha en å forholde meg til over nett og dette er noe hun ser godt. Hun føler at hun har blitt en byrde og blir lei seg, selvom hun forstår at jeg har mine følelser også. Hun vil ikke at det skal prates bare nå og da, men heller ofte eller ingenting. Det er bare det at hun fremstår som utrolig deprimert og lei seg at jeg er redd for å bryte kontakten, akkurat som om jeg svikter henne. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Vi ville jo være sammen, men hun sa nei fordi det bare hadde vært over nett. Jeg innså det etterhvert selv, så det er bare vennskap. Problemet er at jeg nå blir veldig stresset over å ha en å forholde meg til over nett og dette er noe hun ser godt. Hun føler at hun har blitt en byrde og blir lei seg, selvom hun forstår at jeg har mine følelser også. Hun vil ikke at det skal prates bare nå og da, men heller ofte eller ingenting. Det er bare det at hun fremstår som utrolig deprimert og lei seg at jeg er redd for å bryte kontakten, akkurat som om jeg svikter henne. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Ofte eller ingenting??? Høres som ultimatum... Vanskelig og si hva du bør gjøre. Men for meg personlig så er slikt over og ut. For meg virker det som om hun vil att du alltid skal værra tilgjengelig, kun være der for henne til enhver tid. Mens hun selv fint kan være "borte" i lengre tider. Og du da bare skal vente til hun er tilbake, og da skal du bare være klar for og teke henne. Hun vil styre deg slik att du får vansker med og ha ett sosialt liv, slik att du kun har henne over nett. Dette kan sette deg i depresjoner, eller gi deg sosiale vanskeligheter. Om du hele tiden følger hennes ultimatumer og da er tilgjengelig etter hennes pipe, så kan du fort miste ditt sosiale nettverk her hjemme. Og da igjen ende opp som biter og inneslutta person. Jeg mener aldri, aldri tolerer slike ultimatum fra noen. Hverken nettvenner eller "real life" venner. Viktigste er og ha ett normalt liv, og snakke med nettvenner av og til som venner ellers. Du henger jo ikke konstant med andre venner, eller lar dem styre fullstendig deg og da opp og hoppe når dem vil noe. For så når dem ikke tar kontakt, bare vente og være klar i tilfelle dem vil snakke med deg eller noe.. Jenta her er litt sånn styr unna.. Jeg hadde bare blokkert og ikke tenkt mere på det. Det hun viser som depresjon og redsel for att du skal bryte er bare spill for og holde deg fanget... Er du helt sikker på att dette ikke er en unge? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Hva med å snakke sammen om frekvens på nett-treff? En snakkes når en har tid, en lever hvert sitt liv ellers. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Vi ville jo være sammen, men hun sa nei fordi det bare hadde vært over nett. Jeg innså det etterhvert selv, så det er bare vennskap. Problemet er at jeg nå blir veldig stresset over å ha en å forholde meg til over nett og dette er noe hun ser godt. Hun føler at hun har blitt en byrde og blir lei seg, selvom hun forstår at jeg har mine følelser også. Hun vil ikke at det skal prates bare nå og da, men heller ofte eller ingenting. Det er bare det at hun fremstår som utrolig deprimert og lei seg at jeg er redd for å bryte kontakten, akkurat som om jeg svikter henne. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Ofte eller ingenting??? Høres som ultimatum... Vanskelig og si hva du bør gjøre. Men for meg personlig så er slikt over og ut. For meg virker det som om hun vil att du alltid skal værra tilgjengelig, kun være der for henne til enhver tid. Mens hun selv fint kan være "borte" i lengre tider. Og du da bare skal vente til hun er tilbake, og da skal du bare være klar for og teke henne. Hun vil styre deg slik att du får vansker med og ha ett sosialt liv, slik att du kun har henne over nett. Dette kan sette deg i depresjoner, eller gi deg sosiale vanskeligheter. Om du hele tiden følger hennes ultimatumer og da er tilgjengelig etter hennes pipe, så kan du fort miste ditt sosiale nettverk her hjemme. Og da igjen ende opp som biter og inneslutta person. Jeg mener aldri, aldri tolerer slike ultimatum fra noen. Hverken nettvenner eller "real life" venner. Viktigste er og ha ett normalt liv, og snakke med nettvenner av og til som venner ellers. Du henger jo ikke konstant med andre venner, eller lar dem styre fullstendig deg og da opp og hoppe når dem vil noe. For så når dem ikke tar kontakt, bare vente og være klar i tilfelle dem vil snakke med deg eller noe.. Jenta her er litt sånn styr unna.. Jeg hadde bare blokkert og ikke tenkt mere på det. Det hun viser som depresjon og redsel for att du skal bryte er bare spill for og holde deg fanget... Er du helt sikker på att dette ikke er en unge? Slutt å projisere dine egne erfaringer over på andre? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Slik jeg ser det burde det ikke være noe problem å snakke med ho og rl-kjæreste, døgnet har 24 timer og det er virkelig nok å ta av. Nå spørs det hva hun mener med "mye" da, skype har man gjerne på telefonen og kan chatte på farta. Samme gjelder Facebook. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 Hun er ikke en unge. Hun er en genuin person som jeg har blitt kjent med. Problemet er at jeg vil avbryte kontakten, men hun blir så lei seg over at jeg ikke gir signaler om at jeg vil prate mer. Jeg føler at jeg svikter henne med å avbryte kontakten, men jeg bør jo tenke på hva jeg selv føler og vil? Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg har spurt om hun vil prates i perioder når begge har tid, og hun sier ja, men hun initierer til prat nesten hver dag. Jeg blir stresset over dette og vil egentlig bare avslutte, men føler meg som en dårlig person. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Vi ville jo være sammen, men hun sa nei fordi det bare hadde vært over nett. Jeg innså det etterhvert selv, så det er bare vennskap. Problemet er at jeg nå blir veldig stresset over å ha en å forholde meg til over nett og dette er noe hun ser godt. Hun føler at hun har blitt en byrde og blir lei seg, selvom hun forstår at jeg har mine følelser også. Hun vil ikke at det skal prates bare nå og da, men heller ofte eller ingenting. Det er bare det at hun fremstår som utrolig deprimert og lei seg at jeg er redd for å bryte kontakten, akkurat som om jeg svikter henne. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Ofte eller ingenting??? Høres som ultimatum... Vanskelig og si hva du bør gjøre. Men for meg personlig så er slikt over og ut. For meg virker det som om hun vil att du alltid skal værra tilgjengelig, kun være der for henne til enhver tid. Mens hun selv fint kan være "borte" i lengre tider. Og du da bare skal vente til hun er tilbake, og da skal du bare være klar for og teke henne. Hun vil styre deg slik att du får vansker med og ha ett sosialt liv, slik att du kun har henne over nett. Dette kan sette deg i depresjoner, eller gi deg sosiale vanskeligheter. Om du hele tiden følger hennes ultimatumer og da er tilgjengelig etter hennes pipe, så kan du fort miste ditt sosiale nettverk her hjemme. Og da igjen ende opp som biter og inneslutta person. Jeg mener aldri, aldri tolerer slike ultimatum fra noen. Hverken nettvenner eller "real life" venner. Viktigste er og ha ett normalt liv, og snakke med nettvenner av og til som venner ellers. Du henger jo ikke konstant med andre venner, eller lar dem styre fullstendig deg og da opp og hoppe når dem vil noe. For så når dem ikke tar kontakt, bare vente og være klar i tilfelle dem vil snakke med deg eller noe.. Jenta her er litt sånn styr unna.. Jeg hadde bare blokkert og ikke tenkt mere på det. Det hun viser som depresjon og redsel for att du skal bryte er bare spill for og holde deg fanget... Er du helt sikker på att dette ikke er en unge? Slutt å projisere dine egne erfaringer over på andre? Da må folk slutte og spørre andre da Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Hun er ikke en unge. Hun er en genuin person som jeg har blitt kjent med. Problemet er at jeg vil avbryte kontakten, men hun blir så lei seg over at jeg ikke gir signaler om at jeg vil prate mer. Jeg føler at jeg svikter henne med å avbryte kontakten, men jeg bør jo tenke på hva jeg selv føler og vil? Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Hun oppfører seg som en unge. Betegnelsen om noen er voksne eller unger har ikke alltid noe med alder og gjøre. Men jeg har jo allerede her fått beskjed om ikke ikke gi råd selv om det spørres etter. Lykke til, men prøv og ta en voksen avgjørelse... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg setter da pris på alle innspill Jeg har egentlig bestemt meg for å avbryte kontakten med henne. Jeg er glad i henne, men jeg tror ikke jeg orker å ha en nettvenn lenger. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) Vi ville jo være sammen, men hun sa nei fordi det bare hadde vært over nett. Jeg innså det etterhvert selv, så det er bare vennskap. Problemet er at jeg nå blir veldig stresset over å ha en å forholde meg til over nett og dette er noe hun ser godt. Hun føler at hun har blitt en byrde og blir lei seg, selvom hun forstår at jeg har mine følelser også. Hun vil ikke at det skal prates bare nå og da, men heller ofte eller ingenting. Det er bare det at hun fremstår som utrolig deprimert og lei seg at jeg er redd for å bryte kontakten, akkurat som om jeg svikter henne. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Ofte eller ingenting??? Høres som ultimatum... Vanskelig og si hva du bør gjøre. Men for meg personlig så er slikt over og ut. For meg virker det som om hun vil att du alltid skal værra tilgjengelig, kun være der for henne til enhver tid. Mens hun selv fint kan være "borte" i lengre tider. Og du da bare skal vente til hun er tilbake, og da skal du bare være klar for og teke henne. Hun vil styre deg slik att du får vansker med og ha ett sosialt liv, slik att du kun har henne over nett. Dette kan sette deg i depresjoner, eller gi deg sosiale vanskeligheter. Om du hele tiden følger hennes ultimatumer og da er tilgjengelig etter hennes pipe, så kan du fort miste ditt sosiale nettverk her hjemme. Og da igjen ende opp som biter og inneslutta person. Jeg mener aldri, aldri tolerer slike ultimatum fra noen. Hverken nettvenner eller "real life" venner. Viktigste er og ha ett normalt liv, og snakke med nettvenner av og til som venner ellers. Du henger jo ikke konstant med andre venner, eller lar dem styre fullstendig deg og da opp og hoppe når dem vil noe. For så når dem ikke tar kontakt, bare vente og være klar i tilfelle dem vil snakke med deg eller noe.. Jenta her er litt sånn styr unna.. Jeg hadde bare blokkert og ikke tenkt mere på det. Det hun viser som depresjon og redsel for att du skal bryte er bare spill for og holde deg fanget... Er du helt sikker på att dette ikke er en unge? Slutt å projisere dine egne erfaringer over på andre? Da må folk slutte og spørre andre da Nei. Du må slutte å gi tåpelige og kvasipsykologiske analyser, som virker trukket ut av dine egne erfaringer og som framstår som grunnleggende menneskefiendtlige (evt. jentefiendtlige). I praksis stempler du henne som psykopat/narsissist. Jeg ser ikke bort ifra at du kan ha vært borti ei eller flere slike, men det er ingen som helst grunn til å tenke det om denne jenta, ut ifra det vi har lest i denne tråden. Da framstår det desverre som du projiserer dine egne opplevelser og innholdet i dem over på en tilfeldig hendelse, som minner deg om din egen. At du har rett kan ikke utelukkes helt (ingenting er sikkert her i verden), men det er liten grunn til å svartmale på denne måten ut ifra den informasjonen vi sitter på og at du gjør det så bombastisk og skråsikkert er bare kvalmt. Endret 30. desember 2015 av Aiven Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Vi ville jo være sammen, men hun sa nei fordi det bare hadde vært over nett. Jeg innså det etterhvert selv, så det er bare vennskap. Problemet er at jeg nå blir veldig stresset over å ha en å forholde meg til over nett og dette er noe hun ser godt. Hun føler at hun har blitt en byrde og blir lei seg, selvom hun forstår at jeg har mine følelser også. Hun vil ikke at det skal prates bare nå og da, men heller ofte eller ingenting. Det er bare det at hun fremstår som utrolig deprimert og lei seg at jeg er redd for å bryte kontakten, akkurat som om jeg svikter henne. Anonymous poster hash: 4b3ca...886 Ofte eller ingenting??? Høres som ultimatum... Vanskelig og si hva du bør gjøre. Men for meg personlig så er slikt over og ut. For meg virker det som om hun vil att du alltid skal værra tilgjengelig, kun være der for henne til enhver tid. Mens hun selv fint kan være "borte" i lengre tider. Og du da bare skal vente til hun er tilbake, og da skal du bare være klar for og teke henne. Hun vil styre deg slik att du får vansker med og ha ett sosialt liv, slik att du kun har henne over nett. Dette kan sette deg i depresjoner, eller gi deg sosiale vanskeligheter. Om du hele tiden følger hennes ultimatumer og da er tilgjengelig etter hennes pipe, så kan du fort miste ditt sosiale nettverk her hjemme. Og da igjen ende opp som biter og inneslutta person. Jeg mener aldri, aldri tolerer slike ultimatum fra noen. Hverken nettvenner eller "real life" venner. Viktigste er og ha ett normalt liv, og snakke med nettvenner av og til som venner ellers. Du henger jo ikke konstant med andre venner, eller lar dem styre fullstendig deg og da opp og hoppe når dem vil noe. For så når dem ikke tar kontakt, bare vente og være klar i tilfelle dem vil snakke med deg eller noe.. Jenta her er litt sånn styr unna.. Jeg hadde bare blokkert og ikke tenkt mere på det. Det hun viser som depresjon og redsel for att du skal bryte er bare spill for og holde deg fanget... Er du helt sikker på att dette ikke er en unge? Slutt å projisere dine egne erfaringer over på andre? Da må folk slutte og spørre andre da Nei. Du må slutte å gi tåpelige og kvasipsykologiske analyser, som virker trukket ut av dine egne erfaringer og som framstår som grunnleggende menneskefiendtlige (evt. jentefiendtlige). I praksis stempler du henne som psykopat/narsissist. Jeg ser ikke bort ifra at du kan ha vært borti ei eller flere slike, men det er ingen som helst grunn til å tenke det om denne jenta, ut ifra det vi har lest i denne tråden. Da framstår det desverre som du projiserer dine egne opplevelser og innholdet i dem over på en tilfeldig hendelse, som minner deg om din egen. At du har rett kan ikke utelukkes helt (ingenting er sikkert her i verden), men det er liten grunn til å svartmale på denne måten ut ifra den informasjonen vi sitter på og at du gjør det så bombastisk og skråsikkert er bare kvalmt. Du får nesten slutte med det selv da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå