ferrek Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Hei Jeg har skjønt at navigasjonsdelen på blant annet Lumia skal være god med mulighet for å laste ned kart offline. På Microsofts sider finner jeg ikke så mye informasjon så tillater meg å spørre her: * Får man lastet ned kart for USA på forhånd uten kostnader? Tenker spesielt på vestkysten da vi skal dit på bilferie. * Vil man da få fullverdig navigasjon i offline-modus? * Er det tilsvarende muligheter på Android? Noen programmer man kan kjøpe med fullverdige offlinekart? * Noen større ulemper med å benytte en Lumia-telefon til navigering sammenlignet med en dedikert bil-GPS? Se bort fra prisforskjellen. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Hei Jeg har skjønt at navigasjonsdelen på blant annet Lumia skal være god med mulighet for å laste ned kart offline. På Microsofts sider finner jeg ikke så mye informasjon så tillater meg å spørre her: * Får man lastet ned kart for USA på forhånd uten kostnader? Tenker spesielt på vestkysten da vi skal dit på bilferie. * Vil man da få fullverdig navigasjon i offline-modus? * Er det tilsvarende muligheter på Android? Noen programmer man kan kjøpe med fullverdige offlinekart? * Noen større ulemper med å benytte en Lumia-telefon til navigering sammenlignet med en dedikert bil-GPS? Se bort fra prisforskjellen. På forhånd takk for svar. Har gjort dette på lumia med W8.1 men veit ikke sikkert att det er likt på W10 Men i W8.1 Brukes maps appen "Here" og i den så laster du ned kart for offline bruk. Du bare trykker de tre prikkene nede til høyre og velger "last ned kart" Og kan der senere velge oppdatere. Jeg har lastet ned: Denmark, Norway, Philippines og Sweden. Funker fint offline, men greit og ha gps på da Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 "Here" er tilgjengelig på Android også (aner ikke på iOS). Her kan du laste ned fullstendige kart, med alt av POI for full funksjonalitet på forhånd. "Here" er det som tidligere het Nokia Maps, og som også brukes på Lumia telefonene. Lenke til kommentar
TheMoose Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) På Windows 10 Gå inn i appen Maps/Kart. Trykk de tre strekene oppe i venstre hjørne og velg settings. Der er det et valg for å laste ned offline maps. Du kan laste ned hele USA på 4,38GB eller du kan velge hvilken stater du vil laste ned. WP 8.1 fungerte alt i offline modus, inkludert kart søk. Vet ikke hvordan Windows 10 utgaven fungerer i offline modus, da jeg ikke har testet det.. Appen heter ikke langer Here på Windows 10, men Windows Maps. Den er utviklet av Microsoft og Here. Endret 29. desember 2015 av TheMoose Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå