Cowman the Wuzz Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Er nok på lista du Den du nevnte er en sigar jeg er veldig glad, så skal nok kjøpe en eske av dem Og går nok for robusto-versjonen ja, er litt mer for meg Kommer nok til å røyke Texas Lancero før eller senere, men må være en dag jeg har veldig god tid.. den har tross alt en komisk størrelse, sammenlignet med mye annet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Ja jeg har tidligere vurdert å kjøpe texas'en, men den er jo så voldsomt stor, så jeg ser ikke for meg nårtid jeg skal røyke den. Abonnerer du på Cigar Aficionado? Jeg fikk boken ''The cigar from soil to soul'' i julegave, og har nettopp begynt å lese den. Lenke til kommentar
Cowman the Wuzz Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Skal bestille meg et ab. i januar Har selv den oversatte utgaven av "The Cigar", og den helnorske "Duften av havana" . The cigar from soil to soul ble utsolgt hos den lokale før jeg fikk fatt i den.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Hva bør jeg forvente å bruke for å få tak i en rimelig grei humidor i Norge? Tenker en med plass til mellom 25 og 50 sigarer, det bør holde i massevis. Skal avgårde en tur til Cuba i mai, så tenkte å benytte sjansen til å kjøpe med meg noen sigarer der. Muligens humidor også, hvis prisene er gode - da dropper jeg å kjøpe i Norge. Er på et ekstremt nybegynnernivå, så blir nok noen timer med research først - og sannsynligvis ikke noe altfor spennende, men en forholdsvis lett og nokså mild sigar, og evt. et par-tre single, litt mer spennende sigarer. Noen tips til gode utgangspunkt jeg bør se etter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 J Hva bør jeg forvente å bruke for å få tak i en rimelig grei humidor i Norge? Tenker en med plass til mellom 25 og 50 sigarer, det bør holde i massevis.Skal avgårde en tur til Cuba i mai, så tenkte å benytte sjansen til å kjøpe med meg noen sigarer der. Muligens humidor også, hvis prisene er gode - da dropper jeg å kjøpe i Norge.Er på et ekstremt nybegynnernivå, så blir nok noen timer med research først - og sannsynligvis ikke noe altfor spennende, men en forholdsvis lett og nokså mild sigar, og evt. et par-tre single, litt mer spennende sigarer.Noen tips til gode utgangspunkt jeg bør se etter? Når jeg bestiller sigarer i Norge, bruker jeg hovedsaklig Augusto.no. De har veldig godt utvalg og meget god service. For en nybegynner er en startpakke med en Adorini torino humidor helt greit (startpakke 1). Vil anbefale deg å bruke boveda poser i stedet for det fuktighetselementet som følger med humidoren, da boveda er mer presist og lettere å kontrollere. Du finner nok gode humidorer i Cuba for en billigere penge enn i Norge. Det selges også en del humidorer på finn, og om du følger med der kan du få en grei humidor til rundt 500kr. Dersom man ikke vil bruke penger på humidor, kan man lagre sigarene i en lufttett tupperware beholder. Det fungerer veldig bra, men ser jo ikke like stilfullt ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 (endret) Bumper tråden litt for å se om det er flere sigar interesserte her. Her er også et bilde av en ny humidor jeg fikk denne uken. Endret 5. mai 2016 av Slettet-YQ8U8xbZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 (endret) Kveldens sigar. Chinchalero reserva de oro. Har hatt den i humidoren i ett år nå. Mener den er gått ut av produksjon. https://gyazo.com/863028fe649ce042126a25fb291b8e88 (Pc´n ville ikke legge inn bildet på ordentlig vis..) Endret 11. juni 2016 av Slettet-YQ8U8xbZ Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) Vurdere å kjøpe meg humidor, heller nok mest mot den startpakke 1 fra Augusto som er linket over her. Men fant denne på finn, er det egentlig noe å samle på? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=108189670 Blir nok mest trolig den startpakken uansett, da jeg trenger kutter osv også. Det gjelder vel samme regler for oppbevaring av sigarillos som sigarer ikke sant? Endret 9. desember 2017 av PatSharpX Lenke til kommentar
Cowman the Wuzz Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Vurdere å kjøpe meg humidor, heller nok mest mot den startpakke 1 fra Augusto som er linket over her. Men fant denne på finn, er det egentlig noe å samle på? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=108189670 Blir nok mest trolig den startpakken uansett, da jeg trenger kutter osv også. Det gjelder vel samme regler for oppbevaring av sigarillos som sigarer ikke sant? Aldri kjøp brukt humidor, hvertfall ikke om du kjøper usett. Gudene vet hvordan den er behandlet (vannbruk etc.) Sigarillos går fint an å lagre i humidor. Bruk destillert vann. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Da satser jeg nok på en startpakke fra Augusto. Personlig syns jeg ofte en sigar blir litt mye. Så noen som kan anbefale sigarer som er på størrelse med en sigarillo/sigarett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Startpakke fra augusto er ofte en fin plass å starte. Kan anbefale min favorittsigar "Tatuaje Petit Cazadores Reserva", den er liten (større enn cigarillo, men liten) og meget god. Ang kjøp av brukte humidorer ser jeg ikke noe problem med det. Har kjøpt flere brukte humidorer og aldri hatt noen problemer. Så lenge det er gode bilder og man har bittelitt kunnskap går det helt greit. Kan være greit å ikke kjøpe brukte humidorer fra "noobs", men du merker fort når du prater med selgeren om han kan faget eller ikke. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Kjøpte en humidor av en dude her i går. Skal være ny. Håndlaget fra Cuba. Men hygrometeret får jeg ikke til. Skal jo "innkjøres" med en kork med salt og destillert vann inni en zip pose (tett). Men jeg får den maks opp i 20% fuktighet. Har en digital hygrometer inni og som viser 74%. Rett til å klage eller gjør jeg noe feil? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 (endret) Det var en sjappe i frederikshavn som solgte temmelig billige og fine sigarer for 4-5 år siden, jeg fant den ikke igjen for ca 1-2 år siden. Får så dårlig tid til å lete med stena line. Bare som et tips. Kan hende den er der. Sjekket priser på butikker i oslo, og det var riktig som jeg husket. Augusto, og Sol sigarer, er forferdelig dyre, og Tobakkskompagniet har noen billigere versjoner hvis du vil starte forsiktig.Du kan kjøpe en del forskjellige billige, og kanskje én litt dyrere, for å lære deg å smake forskjellen på billig og dyr. I svinesund, jeg tror det er en tilhørende butikk like ved eurocash, hvor de har et svært stort utvalg, også en del billige og gode etter min erfaring. Det er ikke den tilhørende den godtebutikken jeg mener. Der mener jeg å huske det er dyrt, og dårlig utvalg. Angående kutting, så har jeg aldri brukt sigarkutter. Mange sverger til det. Jeg brukte en nyslipet kjøkkenkniv til å skjære enden hvis den ikke var kuttet. Et skikkelig skarpt kutt er essensielt. Hvis den begynner å flake og skalle av, så ødelegger dét opplevelsen temmelig grundig. Du vil ikke få en munnfull sigarfyll hver gang du tar et trekk. Rom og/eller whisky med sigar er ekstremt digg ^^ Har dog sluttet helt nå. Endret 10. desember 2018 av Taurean Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Kjøpte en humidor av en dude her i går. Skal være ny. Håndlaget fra Cuba. Men hygrometeret får jeg ikke til. Skal jo "innkjøres" med en kork med salt og destillert vann inni en zip pose (tett). Men jeg får den maks opp i 20% fuktighet. Har en digital hygrometer inni og som viser 74%. Rett til å klage eller gjør jeg noe feil? Tipper det er grunnlag for å klage. Har vært borti en god del hygrometer av ymse kvalitet. Jeg bruker kun boveda poser nå, så er jeg sikker på at jeg får rett fuktighet. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Skjønner ikke. Kjøpt Boveda fuktighetspakke 69% for sånn to uler siden og nå er den knallhard. Fuktigheten måler 56%. Hva skjer? Har gått fint helt til nå! Er det pga varmen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Skjønner ikke. Kjøpt Boveda fuktighetspakke 69% for sånn to uler siden og nå er den knallhard. Fuktigheten måler 56%. Hva skjer? Har gått fint helt til nå! Er det pga varmen? Når den blir hard og flat betyr det at den er tom. Da kan du enten kjøpe ny eller fylle den opp igjen. Du kan fylle den opp på to måter, enten ved å legge den i en boks sammen med et fuktighetselement, eller ved å legge den i et vannbad. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Pakken skal vare 1-2 måneder. To uker er jækli kort tid. Serr, går det an å fylle på Bovedaen? Må jeg ikke kjøpe ny? Hvordan vannbad da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Pakken skal vare 1-2 måneder. To uker er jækli kort tid. Serr, går det an å fylle på Bovedaen? Må jeg ikke kjøpe ny? Hvordan vannbad da? Ja to uker hørtes kort ut. Sjekk at boksen den ligger i er ordentlig tett slik at boveda posen ikke brukes opp ved at den prøver å holde fuktigheten i hele rommet. Er ikke noe problem å fylle på boveda posen. Bare kok opp vann, kjøl det ned og hell det i en boks, så legger du bare boveda posen oppi. Du kan også kjøpe destillert vann om du vil, men vanlig vann funker helt fint Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Tusen takk for svar forresten. Har nettopp myket opp Boveda 69% pakken nå, og tørket den godt med papir. La den i en plastpose sammen med sigarene, jeg regner med en slik zip bag gjør samme nytten som tupperware eller hva de heter de boksene. Men nå skyter fuktighetsmåleren langt over 69%. Nå ligger den på 84% og øker. Hva er grunnen til dette? Er det pga posen eller er det Bovedaen som er utav styr eller hva? Endret 20. juni 2019 av Lami Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Tusen takk for svar forresten. Har nettopp myket opp Boveda 69% pakken nå, og tørket den godt med papir. La den i en plastpose sammen med sigarene, jeg regner med en slik zip bag gjør samme nytten som tupperware eller hva de heter de boksene. Men nå skyter fuktighetsmåleren langt over 69%. Nå ligger den på 84% og øker. Hva er grunnen til dette? Er det pga posen eller er det Bovedaen som er utav styr eller hva? Jeg har også opplevd at fuktigheten har ligget langt over det den skal, selv om man har en helt ny boveda pose. Jeg mistenker det har noe å gjøre med temperatur og evt. fuktigheten i rommet den ligger i. Ukalibrert fuktmåler kan også vise litt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå