*F* Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 husk at du ikke får arbeideledighetsstøtte om du ikke er aktiv arbeidssøkende, så du må eventuelt leve av egne midler. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Hadde plan om å ta y-veien, men det var ikke mange bedrifter i området som tok inn lærlinger(3stk i klassen fikk jobb), så da blir det litt vanskelig siden man må ta fagbrev. Da ville jeg sett på muligheten for forkurs Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Er 18 år, så jeg har ikke noen andre å ta vare på når det kommer til økonomi. Hvis du er 18 år bør du fortsette på skole. Hvorfor jobber du i tillegg? Hvor bor du (hjemme/borte)? Får du stipend osv? Kan du leve uten jobben? Jobber du 40 timer i tillegg til skole eller til sammen? Skole og programmering er noe som ganske godt kan kombineres (spesielt etter videregående). Men skole, jobb og programmering blir nok litt mye. Uansett, hvis du ønsker å satse på noe, så gjør det, men la være å ofre for mye. Ikke slutt på skolen f.eks. Forhør deg med eksperter på området angående hva som trengs for å komme inn på data/programmeringslinje på f.eks NTNU og gjør det du kan for å oppnå det. Da vil du ha masse tid til å bygge et program samtidig som du går på skole. Kanskje vil du også finne studiekamerater som kan hjelpe deg videre eller delta i prosjektet ditt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Er 18 år, så jeg har ikke noen andre å ta vare på når det kommer til økonomi. Hvis du er 18 år bør du fortsette på skole. Hvorfor jobber du i tillegg? Hvor bor du (hjemme/borte)? Får du stipend osv? Kan du leve uten jobben? Jobber du 40 timer i tillegg til skole eller til sammen? Skole og programmering er noe som ganske godt kan kombineres (spesielt etter videregående). Men skole, jobb og programmering blir nok litt mye. Uansett, hvis du ønsker å satse på noe, så gjør det, men la være å ofre for mye. Ikke slutt på skolen f.eks. Forhør deg med eksperter på området angående hva som trengs for å komme inn på data/programmeringslinje på f.eks NTNU og gjør det du kan for å oppnå det. Da vil du ha masse tid til å bygge et program samtidig som du går på skole. Kanskje vil du også finne studiekamerater som kan hjelpe deg videre eller delta i prosjektet ditt. Jeg er ferdig med to år vgs. Arbeider fulltid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå