tonheim Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 https://www.komplett.no/search?q=859655+or+859654 iON the home Camera White HD 720 og meget god videokvalitet på nattetid med nightvision og ir-lys.Er dette et kamera som ville snakket med HS3? Er på tilbud så jeg ville si ifra. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 De fleste IP-kameraer kan vel snakke med HS3 med litt modifsering eller triksing. Men vet iallefall at kameraene på Foscam.no skal fungere mot HS3. tror det er default støtte for foscam i HS3. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Kamera funksjonen i HS3 gjør ingenting for meg. Si ifra hvis du finner på noe grunn til å ha kamera lagt til i HS3. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Kamera funksjonen i HS3 gjør ingenting for meg. Si ifra hvis du finner på noe grunn til å ha kamera lagt til i HS3. Mulig dette fungerer like greit utenfor HS3, men et eksempel er: Du har et kamera som har 360 graders rotasjon. Du har en bevegelsesensor som utløses. Da kan du via HS3 gjøre slik at kameraet peker i den rettningen sensoren har utløst seg (med HS3 + Foscam kamera). Sånt kan jo trikses sammen på andre måter utenfor HS3 også, men greit for folk som ikke vil gjøre alt for mye scripting ol Lenke til kommentar
tonheim Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 Kamera funksjonen i HS3 gjør ingenting for meg. Si ifra hvis du finner på noe grunn til å ha kamera lagt til i HS3. Hei Jeg leste at flere har brukt kamera som babycall, bland andre Moskus. Og tenkte da at dette var integrert på en eller annen måte. Slik at lys skrudde dimmet seg opp, og at man også fikk videobilde på skjermene som kjører HSTouch appen... Eller er dette helt seperat, så man kan like gjerne ikke blande babycall inn i et slikt system? mvh tonheim Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Hvis du finner ut hvordan du viser video i HStouch fra ett kamera si ifra, fikk det til for ett år siden, men funker ikke lenger nå av en eller annen grunn. Har heller ikke funnet noen enkel vei å bruke kamera som bevegelsesdetektor i HS3. Så mine kameraer er inntil videre i netcam studio appen. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 ... Har heller ikke funnet noen enkel vei å bruke kamera som bevegelsesdetektor i HS3. Så mine kameraer er inntil videre i netcam studio appen. Bruker selv netcam studio, og har satt opp rule som sender JSON for å sette en virtuell device i hs ved bevegelse / bevegelse slutt, slik at det fungerer som bevegelses detektor. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Hvis du finner ut hvordan du viser video i HStouch fra ett kamera si ifra, fikk det til for ett år siden, men funker ikke lenger nå av en eller annen grunn. Har heller ikke funnet noen enkel vei å bruke kamera som bevegelsesdetektor i HS3. Så mine kameraer er inntil videre i netcam studio appen. Du kan legge dem inn fra Netcam Studio inn i HStouch hvis du vil. Adressen er: http://IP_ADRESSE_TIL_SERVER:8100/Jpeg/0?authToken=GUID_TIL_BRUKERFRA_NETCAM_STUDIO ... GUID'en henter du fra brukeren i NetCam Studio. Opprett gjerne en egen HStouch bruker til det formålet. I utgangspunket er det superenkelt å legge til et kamera i HStouch. Legg til et bilde, put inn adressen over i URL-feltet (eller hvar det "Text" feltet?), og sett "IsVideo" til TRUE nederst. Du kan sette refreshrate til 0,5 så bruker det ikke så mye ressurser. Ellers har man også denne måten: https://www.youtube.com/watch?v=mcKBXZEkp3o Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Takk. Den siste metoden funket fint med mine FosCams før. Men av en eller annen grunn funker det ikke lenger. Har løst det ved å ha ett bilde som linket til foscams direkte. Men fikk ikke til å få det til å bli video. Nå funket det kjempebra Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Bruker selv netcam studio, og har satt opp rule som sender JSON for å sette en virtuell device i hs ved bevegelse / bevegelse slutt, slik at det fungerer som bevegelses detektor. Har du lyst å forklare nærmere hvordan du gjorde dette? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Ja, den trenger vi mer info på! Jeg har lurt på en plugin, men det er så mange plugin'er jeg skal skrive etter hvert.... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Har dette kun på testriggen min for tiden men her er oppsettet Netcam studio rules: http://IP:PORT/JSON?request=controldevicebyvalue&ref=1005&value=1 http://IP:PORT/JSON?request=controldevicebyvalue&ref=1005&value=0 ref 1005 er en virtuel device kalt Bevegelse i 2.Etg - Bad. Så har jeg en timer (Bad) for at lyset ikke skal skru seg av om jeg er i for lite bevegelse, men fremdeles i rommet Så har jeg mekka 4 events for å styre lyset. (badet er det rommet som er nærmest testriggen ) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 ... har du kamera på badet? Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Haha, første jeg også tenkte på Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) hehe som sagt det er det rommet som er nærmest testbenken og derfor lett å teste så ja jeg har kamera på badet.. Ønsket også å teste ansikt gjenkjennelse, noe jeg ikke har fått til å fungere. OM det hadde fungert ville jeg tatt en ny vurdering på å ha kamera der for å tracking. Men dette fungerte dårlig så kamera går ned og erstattes med bevegelse sensor. Endret 30. desember 2015 av lilfire Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Mye "false positives" på kamera som bevegelses sensor? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Nei, veldig lite, synes egentlig at det har fungert bedre enn bevegelse sensoren. PS: er IR kammera. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 De fleste programmer tip kamera så kan man vel legge til hva den skal registrere bevelgese på, så om kameraet filmer noe ut vinduet, kan du eks blokkere dette slik at den ikke registrerer bevegelse på busker osv utendørs. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Spennende, har en stor hund på over 50 kg. Så er på utkikk etter en metode å bruke bevegelses til å skru av og på lys som ikke bikkja utløser. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 De fleste kamera-programmer har en mulighet til å velge hvor man skal registrere bevegelse, ikke nødvendigvis på hva. Det finnes et som kan detektere mennesker, jeg ble aldri helt venn med det (det var litt for vanskelig, om ikke umulig å hente ut et enkelt bilde), og jeg husker ikke i farten hva det heter... Mener UltraJones har laget en plugin til det, iallfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå