Teeea Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Hei Har lenge tenkt på å få skaffet meg en stasjonær pc. Jeg har null peiling på pc specs og hva som er bra og hva som passer sammen, så ikke spør meg om det. Etter å lest en del på forumet rundt her, ser jeg at de alltid eller som regel andbefaler å bygge pc'en selv. Dette er noe jeg har tenkt på lenge, men trenger hjelp til å sette sammen en handleliste. Pc'en skal brukes mest til wow og litt til lol. Jeg ønsker å spille på high til ultra settings uten noe problem. Jeg har ingenting fra før av, alltså av skjerm og tastatur. Når det kommer til budsjett, tenkte jeg å strekke meg så langt som til 13k, kan godt strekke meg mer. Tenkte å spørre om hjelp fra en jeg kjenner å få bygd pc'en, men som sagt trenger jeg hjelp til å sette sammen de komponentene som kunne passet sammen. Tar imot alle innspill Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Det virker ikke ut som du trenger så veldig kraftig PC FX 8350 (AMD) Am3+ eller LGA 1155 (i5 2500k) på brukmarkedet R9 280x\HD 7970 Ghz edition 8 GB DDR3 ram. Ville kjøpt Samsung 850 evo ny eventuelt EVGA SuperNOVA 750 G2. DVD brenner får du eventuelt vurdere selv. Samme med harddisk. Hvis det er alt behov burde du klare deg med 250 GB i første omgang. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1642489&su=69733C0C-0C73-475C-A40D-A73EB46C283D Noe sånt vil funke. Ville ha spyttet inn litt mer og byttet R9 380x med et R9 390, og kostet på meg en snurredisk om du føler at 250GB blir for lite. Selvom det skal holde til OS og WOW og LOL. Totalt bør du nok sette av 15k Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Her er et forslag. http://www.prisjakt.no/list.php?l=240038&view=m Har tatt utgangspunkt i godt priset mATX kabinett fra Dustin, så pass på at du bruker 3K der så slipper du porto Resten trikser og mikser du sammen fra netonnet og muligens Komplett. Pass på at du minimerer portoutgifter. Merk at dette er Prisjakt liste - så prisen blir ikke nøyaktig til syvende og sist. Endret 28. desember 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå