Needjake2 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Heisann, har en godkjent søknad på Ruger 10/22. Må jeg sende en søknad for våpendel om jeg vil ha en demper på den? Eller kan det kjøpes fritt ved fremvisning av våpenkort? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Trenger ikke å søke ihvertfall, er ikke sikker på at du trenger våpenkort engang 1 Lenke til kommentar
Needjake2 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Trenger ikke å søke ihvertfall, er ikke sikker på at du trenger våpenkort engang Gjelder det i 308 også? Jeg trenger bare å vise godkjent søknad på dette kaliberet da? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Jeg mener bestemt det gjelder 308 også, men du kan jo ta kontakt med butikken å høre 1 Lenke til kommentar
Needjake2 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Jeg mener bestemt det gjelder 308 også, men du kan jo ta kontakt med butikken å høre Ja jeg gjør det, lest en del på nettet men blir bare mer usikker jo mer enn leser. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Lyddemper er ikke en registreringspliktig våpendel, og du kan kjøpe det fritt. Kaliber har ingenting å si. Du kan møte opp i butikken og kjøpe lyddemper uten å måtte fremvise våpenkort eller lignende. Før så måtte du vise våpenkort på samme måte som når du kjøper ammunisjon, men dette ble endret. Fra Politiets rundskriv angående retningslinjer for politiets behandling av våpensaker. 3.5.2.2 LyddempereVåpenforskriften har ikke lenger bestemmelser om privat erverv av lyddempere, som etterdette fritt kan erverves. All kontroll av lyddempere vil nå foregå hostilvirker/bevillingshaver for handel med skytevåpen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå