dnthalhuk Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Har en iPhone 6 kjøpt på Elkjøp for en måned siden. Mikrofonen på den fungerer dårlig ved ringing og filming i apper. Dvs mikrofonen som er nederst på iPhonen er defekt. Og den har vært sånn fra jeg fikk mobilen. Jeg kan sende inn iPhonen på service hos Elkjøp, men jeg regner med at jeg da vil få en swap-telefon tilbake (noen som kan bekrefte/avkrefte det?). Det vil være kjedelig om jeg får en swap-telefon, ettersom min telefon bare er en måned gammel og ellers er uten skader. Jeg har tre valg:1. Sende inn telefonen på service hos Elkjøp (og få tilbake en swap-telefon).2. Fikse mikrofonen hos ett annet verksted (og miste garanti/reklamasjonsrett).3. Ha den dårlige mikrofonen og bruke høyttaler eller headset når jeg ringer. Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Du har brukt alt for mye penger på denne telefonen til å skulle ende opp med noe mindre enn en fullgod løsning. Ville levert den til Elkjøp. Vet ikke hva slags policy/reparasjoner de gjør. Lenke til kommentar
ksjonfjell Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 En swap telefon i garantitiden er det samme som en ny telefon. Benytter du noe deksel på denne? Det høres ikke ut som det er microfonen det er noe feil med. Det må i såfall være feil på begge microfonene (både ambient og voice). Det kan natutligvis være en annen maskinvarefeil eller softwarefeil som er årsaken. Når du prater i telefonen benyttes microfon i bunn. Når du filmer benyttes microfon på baksiden. Den beste løsningen er nok å ta turen innom elkjøp og finne ut av problemet. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 En swap telefon i garantitiden er det samme som en ny telefon. Benytter du noe deksel på denne? Det høres ikke ut som det er microfonen det er noe feil med. Det må i såfall være feil på begge microfonene (både ambient og voice). Det kan natutligvis være en annen maskinvarefeil eller softwarefeil som er årsaken. Når du prater i telefonen benyttes microfon i bunn. Når du filmer benyttes microfon på baksiden. Den beste løsningen er nok å ta turen innom elkjøp og finne ut av problemet. Bruker ikke noe deksel. Hvorfor må det være feil på begge mikrofonene? I Snapchat blir lyden rar, det virker som Snapchat bruker mikrofonen i bunn. Mens i filming med vanlig video-funksjon blir lyden vanlig, for den bruker mikrofonen bak. Hva mener du med En swap telefon i garantitiden er det samme som en ny telefon.? Har hørt om folk som får nye problemer med swap-telefonen, og har også lest om en som kunne se private bilder fra "forrige eier" på swap-telefonen. Er derfor ikke så gira på å få en slik telefon, når min er så pass ny som den er også. Lenke til kommentar
ksjonfjell Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 En swap telefon i garantitiden er det samme som en ny telefon. Benytter du noe deksel på denne? Det høres ikke ut som det er microfonen det er noe feil med. Det må i såfall være feil på begge microfonene (både ambient og voice). Det kan natutligvis være en annen maskinvarefeil eller softwarefeil som er årsaken. Når du prater i telefonen benyttes microfon i bunn. Når du filmer benyttes microfon på baksiden. Den beste løsningen er nok å ta turen innom elkjøp og finne ut av problemet. Bruker ikke noe deksel. Hvorfor må det være feil på begge mikrofonene? I Snapchat blir lyden rar, det virker som Snapchat bruker mikrofonen i bunn. Mens i filming med vanlig video-funksjon blir lyden vanlig, for den bruker mikrofonen bak. Hva mener du med En swap telefon i garantitiden er det samme som en ny telefon.? Har hørt om folk som får nye problemer med swap-telefonen, og har også lest om en som kunne se private bilder fra "forrige eier" på swap-telefonen. Er derfor ikke så gira på å få en slik telefon, når min er så pass ny som den er også. Snapchat bruker mikrofonene under som du sier. Så du bekrefter at det bare er den ene mikrofonene. Swap enhet under 1 år er ny telefon. Det er ikke noe større sjans for at det er feil på denne enn det er på en ny telefon du kjøper i butikken. Det er ikke mulig å se bilder fra noen tidligere eier om denne er swappet av Apple eller samarbeidspartner. Derimot om det er en b-vare hvor butikken gir deg en en brukt telefon derimot er det en liten teoretisk sjans for at det kan skje Ta den med deg til butikken du. Det er nok den eneste riktige løsningen i denne saken. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå