petrine_91 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Hei! Jeg skal kjøpe meg ny bil nå. Har virkelig ikke peiling på biler så kunne trengt litt hjelp med hvilke merker som er bra osv. Jeg bor midt i byen og bruker ikke bil veldig mye. Det blir en del små kjøring til/fra butikk og jobb og noen lengre turer innimellom. Det viktigste er at den er billig i drift, krever lite vedlikehold/har få feil og at den ser ok ut. Har hørt at Toyota er bra biler, men er det noen andre merker som er bra bruktbiler? Vil helst ikke betale mer enn 30k, men kan strekke meg til maks 50k dersom jeg får en mye bedre bil for pengene. Hva er "mye" når det kommer til km stand på bruktbil? Burde jeg styre unna alle som har gått over så og så mye? Håper noen kan komme med tips Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Det er et håpløst spørsmål og svare på. En Toyota kan være bra, men en Ford eller hvilket som helst annet merke kan være bedre om de har byttet alt av slitedeler... Så i den prisklassen kommer alt an på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Hvilken by bor du i, og hvilke virkelige behov har du for en bil, bortsett fra at det er kjekt å ha? Har du tenkt på de virkelige kostnadene ved et bilkjøp? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Du bør i hvert fall velge bensin over diesel med det bruksmønsteret du beskriver, med mest småkjøring i by. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68949869denne feks, vil tro den er mye bil for penga! 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68949869denne feks, vil tro den er mye bil for penga! Jeg ville gått for det forslaget over. Bilen ser fin og bra ut mtp prisklasse og km stand! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Er jo en fordel å vite hvor TS er bosatt i dette landet, da det kan være en lang tur fra østre Finnmark og til Sunndalsøra f.eks. Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Jeg på østlandet, så den blir kanskje litt langt unna! Men veldig fin bil Tenker meg igrunn en liten bil, helst ikke 3-dørs, men ikke stasjonsvogn heller liksom. Har en Peugeot nå og den sliter jeg sånn med å kjøre på vinteren for når motoren er kald. Den har også kun 73 HK som jeg syntes er i minste laget. Er absolutt ikke opptatt av hvor stor motor den har osv, men jeg merker det hadde vært greit med en som er bittelitt sprekere. Takk for tipset om bensinbil! Det var jeg ikke klar over. Endret 29. desember 2015 av petrine_91 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Litt stor bil men http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=66967046&reference=2015/11/vertical-3/08/6/669/670/46_371415345.jpg Et stykke å kjøre også btw. Legger til noen andre biler også http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68703274&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68527839&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68388155&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68126018&searchclickthrough=true Endret 28. desember 2015 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 I denne prisklassen er ikke merket så nøye, men hold deg unna billige premiumbiler. Kilometerstand er heller ikke nøye, mens generell tilstand er verdt å undersøke grundig. Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Okei, tusen takk! Hva er billige premiumbiler? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Premiummerkene er Mercedes, Audi, BMW sånn i hovedsak. Hva gjelder Mercedes kan allikevel A-klasse være et godt valg, mens Audi har A3 som kan være verdt å kjøpe. De større modellene fra disse, da særlig E-klasse og oppover for Mercedes sin del, A6 og oppover for Audi, og 5-serie og oppover for BMW er biler det gjerne er dyrt å eie om man kjøper et billig eksemplar. Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Skjønner, takk for tips Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Hvorfor kjøpe noe annet når du allerede har en 207? Dette er jo ikke en så veldig gammel bil egentlig. Men kan høres ut som du trenger å lære deg å kjøre den mtp dine problemer. Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Fordi jeg eier den ikke, jeg låner den. Og jeg klarer fint å kjøre bil faktisk, så det er ikke kjøringen min det er noe galt med Det er ikke bare jeg som har det problemet med den når det er kaldt ute. Jeg var ute etter råd, ikke dumme kommentarer 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Se gjerne etter en Toyota Corolla mellom 2002-2007 - om du kjøper diesel så pass på at den har dieselvarmer orginalmontert som gjør at du får fortere varme i bilen på vinteren. Da skal den ha tre knapper rett over girspaken - og den midtre er til varmeren. D4D motorene til Toyota går for å være bra har jeg hørt. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 A-klasse er den "bybilen" jeg har prøvd som har vært mest komfortabel på lande/motorvei. En med automatgir og litt hk: http://www.finn.no/67486419 Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Se gjerne etter en Toyota Corolla mellom 2002-2007 - om du kjøper diesel så pass på at den har dieselvarmer orginalmontert som gjør at du får fortere varme i bilen på vinteren. Da skal den ha tre knapper rett over girspaken - og den midtre er til varmeren. D4D motorene til Toyota går for å være bra har jeg hørt. Okei, skal se etter det Men det beste er bensinbil når jeg skal bruke den mest til bykjøring? Hva er D4D motorer? Er det det som er i de Corollaene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Se gjerne etter en Toyota Corolla mellom 2002-2007 - om du kjøper diesel så pass på at den har dieselvarmer orginalmontert som gjør at du får fortere varme i bilen på vinteren. Da skal den ha tre knapper rett over girspaken - og den midtre er til varmeren. D4D motorene til Toyota går for å være bra har jeg hørt. Okei, skal se etter det Men det beste er bensinbil når jeg skal bruke den mest til bykjøring? Hva er D4D motorer? Er det det som er i de Corollaene? Ja, det er betegnelsen på dieselmotorene - de er støysvake og nøysomme med forbruket. Bilene som har varmeren blir fortere varm enn en bensinbil. Mange Toyotaer er importert fra feks. Danmark og da mangler de ofte denne varmeren som selges som standard i Norge. Før 2007 så har de heller ikke partikkelfilter og dette reduserer kostnadene på service og vedlikehold, samt at filterproblematikken ved småkjøring ikke er tilstede Mange nyere dieselbiler med partikkelfilter har problemer med filteret, og særlig ved småkjøring da filteret trenger "motorveikjøring" over lengre tid for at det skal "brennes" rent. Lenke til kommentar
petrine_91 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Se gjerne etter en Toyota Corolla mellom 2002-2007 - om du kjøper diesel så pass på at den har dieselvarmer orginalmontert som gjør at du får fortere varme i bilen på vinteren. Da skal den ha tre knapper rett over girspaken - og den midtre er til varmeren. D4D motorene til Toyota går for å være bra har jeg hørt. Okei, skal se etter det Men det beste er bensinbil når jeg skal bruke den mest til bykjøring? Hva er D4D motorer? Er det det som er i de Corollaene? Ja, det er betegnelsen på dieselmotorene - de er støysvake og nøysomme med forbruket. Bilene som har varmeren blir fortere varm enn en bensinbil. Mange Toyotaer er importert fra feks. Danmark og da mangler de ofte denne varmeren som selges som standard i Norge. Før 2007 så har de heller ikke partikkelfilter og dette reduserer kostnadene på service og vedlikehold, samt at filterproblematikken ved småkjøring ikke er tilstede Mange nyere dieselbiler med partikkelfilter har problemer med filteret, og særlig ved småkjøring da filteret trenger "motorveikjøring" over lengre tid for at det skal "brennes" rent. Åja, takk! Så burde jeg finne en bil som er eldre enn 2007 for at den ikke skal ha det partikkelfilteret? Jeg kjører veldig korte avstander ofte, så tror nok det har litt å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå