Shiznit86 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Hei Har installert ubuntu 15.10 og skulle brukke denne som media PC, men har problemer med lyd ut via HDMI og det er visst kernel feil, så orker ikke stresse mer med det før det blir rettet opp. Men nå får jeg ikke installert noe annet operativsystem for ubuntu starter før USBen får tid til å starte. Men bios er satt opp til at USB skal boote først. Noen som har noe forslag? Kan jeg boote USBen fra inne i OSet? Skal legge inn Opensuse. Takk på forskudd MvhShiznit Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Hvis ubuntu starter før USB pinnen, så betyr det at usb minnepinnen din ikke er satt opp riktig. Har selv brukt "LiLi" med stort hell. http://www.linuxliveusb.com/ Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 når du starter maskinen har du mulighet til å gå inn i boot meny og velge USB, det kan også være at boot usb'en ikke er laget riktig. Lenke til kommentar
Shiznit86 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Boot USBen er lagt inn riktig. Er NESTEn sikker på at USB står som boot først, det var slik jeg installerte ubuntu til å begynne med. Men kommer ikke inn på BiOS boot meny, da jeg har satt passord på denne for mange år siden og kan for guds skyld ikke huske hva passordet er :S Tenkte jeg skulle bruke en eldre maskin som media PC. Lenke til kommentar
Shiznit86 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Har nå fjernet CMOS batteriet og vil vente en time før jeg setter det inn igjen. Ventet 20-25 min en gang tidligere og d hjalp ikke. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 foreslår at du wiper det meste på pc'en og starter på nytt, også bios hvis du får til det. tar ikke så lang tid uansett, spesielt hvis det ubuntu du skal ha på maskinen. Lenke til kommentar
Shiznit86 Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Der fikk jeg fikset det. Var bootorderen min som var galen som dere foreslo. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå