Gå til innhold

XBox One som mediaboks?

Anbefalte innlegg

Hei dere,

mediaspiller-PCen min har tatt kveld og jeg kjenner egentlig at jeg ikke lenger har lyst til å invistere tid og penger i dette prosjeket. Jeg har lekt litt med tanken på å kjøpe en AppleTV eller lignende boks, men det gir meg ikke muligheten til å spille Blu Ray og ingen av fleksibiliteten i en PC. Jeg vet det finnes BluRay-spillere som spiller mediefiler, men er redd for at den skal bli utdatert med tanke på programvare og formatstøtte.

Jeg satt og leste gjennom tilbudsavisa til Elkjøp og ser at de har Xbox One til 2490,- og tenkte at til den prisen kan jeg forsvare å kjøpe den selv om jeg ikke kommer til å game noe særlig. 

Jeg må ha noe som kan spille Blu Ray/DVD, som kan kobles opp mot tjenester som Netflix/Viaplay/HBO etc., støtte for Tidal (helst) eller alternativt Spotify og som kan spille lokalt innhold. At jeg faktisk kan spille med den og har tilgang til universelle apps (har Windows på mobil, brett og PC) er heller ingen ulempe.

Hva tror dere? Er Xbox One det beste alternativet til denne prisen eller bør jeg gå for noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Playstation 4? Ikke Tidal der, svjv, men ellers skal den ha det du ser etter. Nå er det på vei original fjernkontroll til den også, så da burde det ikke være noen hemsko med en PS4. Relativt støysvak er den og. Ikke fri for støy, men i vår stue er det helt greit. Gamle PS3 hadde for mye lyd for vår smak.

Vi kan kjøre TV2 Sumo, NRK, Plex, Youtube og div annet kvikt og fint på PS4. Og Blueray/DVD, selvsagt. Når det er sagt så får vi faktisk ikke den til å spille av vanlige CDer, uten at jeg har giddet å sjekke det mer ut, siden vi har andre steder å spille av de.

Lenke til kommentar

PS4 er selvfølgelig også en mulighet, men 1000 kroner opp i pris er i utgangspunktet litt mye penger for en konsoll jeg i utgangspunktet ikke har tenkt å spille med, i tillegg til at jeg er godt forankret og komfortabel med Microsofts økosystem fra før. Er argumentene gode nok, gjør jeg imidlertid en ny vurdering :)

Musikk kommer fra streaming eller vinyl, så manglende muligheter for CD-avspilling er ikke noen dealbreaker for min del.

Endret av Judaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...