96abrevs Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 I 1995 så jeg en minnekonsert for 50 år siden 2. verdenskrig var over. Tror den gikk på NRK. Arrangementet mener jeg tok plass i London. Det var mange ulike artister og underholdning, bl.a. Riverdans med Michael Flatley i spissen, keltisk musikk med Anuna, og Sissel Kyrkjebø hadde også et par sanger der. Jeg har prøvd å google denne konserten, og vært inne og lett på youtube, men dessverre finner jeg ikke noe. Er det noen her som vet/husker hva konserten het? Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 "Live for peace" i følge https://en.wikipedia.org/wiki/Sissel_Kyrkjeb%C3%B8#1995.E2.80.932001:_Climb_to_international_recognition In 1995, Sissel was invited to perform on the 1995 Live For Peace – Royal Gala in London. In celebration of 50 years V.E. Day she performed in front of Charles, Prince of Wales, in London Coliseum. She sang the renowned aria O Mio Babbino Caro from the opera Gianni Schicchi by Giacomo Puccini and the Norwegian classic Vitae Lux with the choir Gli Scapoli. 1 Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 "Live for peace" i følge https://en.wikipedia.org/wiki/Sissel_Kyrkjeb%C3%B8#1995.E2.80.932001:_Climb_to_international_recognition In 1995, Sissel was invited to perform on the 1995 Live For Peace – Royal Gala in London. In celebration of 50 years V.E. Day she performed in front of Charles, Prince of Wales, in London Coliseum. She sang the renowned aria O Mio Babbino Caro from the opera Gianni Schicchi by Giacomo Puccini and the Norwegian classic Vitae Lux with the choir Gli Scapoli. Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå