garb Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Har fått feilmelding "Format unsupported" når jeg prøver å spille CD eller DVD på mitt Bose Lifestyle 18 II anlegg og det kommer en "RRRRRRR" lyd når den prøver å starte opp. Jeg har tatt ut selve CD/DVD enheten (boksen er fra 2006 og har uansett ikke garanti), og demontert mest mulig slik at jeg kan se hva som skjer når CD/DVD starter opp - se video i link nedenfor. For meg kan det se ut til at spilleren enten sliter med å få opp farten på skiva som står i, eller at den ikke klarer å starte å lese, og derfor ikke guffer opp hastigheten. Før jeg går til skrittet med å evt bestille ny CD/DVD enhet - er det noen av dere som ut fra beskrivelsen ovenfor og videoen i linken nedenfor kan ha en forklaring på hva som er galt, og om det evt kan være en enkel fix? Her er video på Youtube som viser feilen. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Prøv å rense laseren, kan være noe dritt eller fett som har havnet på den. Søk litt på nettet, du finner masse på youtube :-) Lenke til kommentar
garb Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 Prøv å rense laseren, kan være noe dritt eller fett som har havnet på den. Søk litt på nettet, du finner masse på youtube :-) Ja, tenkte også på det, så har prøvd med rødsprit og en bomullspinne, men ingen endring. Jeg tenker vel litt at selv om det hadde kommet noe på linsa så burde ikke de lydene være der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå