OVOXO Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Hei! Har en pc som kjører windows vista som jeg ikke har brukt på 2 år. Har koblet den opp til nettet, men får ikke gått på noen sider via chrome og firefox, får melding om at det ikke er internett tilgang. Har internet explorer 9 hvor jeg kan besøke noen sider, men uansett hvilken nettsiden jeg besøker så får jeg opp en sikkerhetsmelding om sertifikatfeil. I tillegg er det mange sider som ikke er kompatibel med explorer så må bruke chrome/firefox. Får heller ikke oppdatert firefox/chrome, får popup av typen "res://ieframe.dll" når jeg forsøker å laste ned. Fulgte noen guides via google for å fjerne pop upen, uten at det hjalp noe særlig. Noen som har noen løsninger inne? Setter pris all hjelp! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Høres ut om nettleseren er kurrupt (IE 9) er korrrupt av et eller annet program. Enkleste er å reinstallere windows vista, om det er mulig. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Still klokka på pc'en riktig og prøv igjen. Lenke til kommentar
##@## Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Hei! Har en pc som kjører windows vista som jeg ikke har brukt på 2 år. Har koblet den opp til nettet, men får ikke gått på noen sider via chrome og firefox, får melding om at det ikke er internett tilgang. Har internet explorer 9 hvor jeg kan besøke noen sider, men uansett hvilken nettsiden jeg besøker så får jeg opp en sikkerhetsmelding om sertifikatfeil. I tillegg er det mange sider som ikke er kompatibel med explorer så må bruke chrome/firefox. Får heller ikke oppdatert firefox/chrome, får popup av typen "res://ieframe.dll" når jeg forsøker å laste ned. Fulgte noen guides via google for å fjerne pop upen, uten at det hjalp noe særlig. Noen som har noen løsninger inne? Setter pris all hjelp! Sertifikatfeil kan vel oppstå dersom ikke klokke og kalender (år, mnd) er riktig innstilt på pc Lenke til kommentar
##@## Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Still klokke, mnd. Og År på pc Lenke til kommentar
OVOXO Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Tusen takk! Men det løste fortsatt ikke problemet med at kun internet explorer funker, men ikke de andre og at jeg ikke får lastet ned oppdatering på verken chrome eller firefox. Har også sjekket at brannmuren er av :/ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Skru på brannmuren igjen. Ta backup av Firefox hvis du ønsker det. Last ned og installer Firefox på nytt fra: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/?scene=2#download-fx For evt. backup av Firefox kan du bruke Mozbackup (ikke ta backup av extensions): http://mozbackup.jasnapaka.com/ Gi tilbakemelding. Deretter tar vi evt. Chrome. Endret 28. desember 2015 av mobile999 Lenke til kommentar
OVOXO Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Når jeg skulle forsøke idag, fungerte ikke explorer engang, koblet opp med kabel og har testet den på andre pcer så nettet fungerer bra. :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Kan det være at det trådløse nettverkskortet ikke støtter .n eller .ac standarden på nettverket ditt? (om du har byttet ruter i tiden den ikke har vært i bruk) Lenke til kommentar
OVOXO Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 Ruteren er fortsatt samme og testet med/u kabel, men er rart siden explorer funket bra for 2 dager siden (utenom at man ikke kunne laste ned chrome/firefox), men nå fungerer ikke den heller. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Hvis pc'en har stått avskrudd og uten strøm så er det mulig klokka går feil igjen. Evt. still klokka igjen og bruk Internet Explorer til å laste ned installasjonfilen for Firefox. Lenke til kommentar
OVOXO Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Klokka ble stilt, explorer funket fint utenom at jeg ikke fikk lastet ned firefox/chrome, dagen etter stoppet explorer å funke også (kan ikke besøke sider). Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Du må sjekke at klokka fremdeles går riktig. Gjør den det? Det er mulig at klokken går feil igjen selv om den ble stilt "dagen før". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå