Gå til innhold

Kan Spotify velge tilfeldige sanger fra hele listen?

Schreiber

Anbefalte innlegg

Kort sagt: Har 1.100 sanger i listen i Spotify, men Spotify velger bare en brøkdel av dem. Vi snakker maks 50 - 100 sanger på evig repeat, og 1.000 sanger som aldri blir spilt. Den eneste måten er å velge dem manuelt, men da legges de i den listen over "favoritter". (mener Spotify sine egne favoritter, ikke noen jeg har valgt.) Er det mulig å få Spotify til å velge sanger fra hele listen, der alle sangene er "likeverdige" og har like stor sjanse til å bli spilt?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er åpenbart noe programmering som ligger inne som gjør at det kun shuffles mellom det som er... hva? mest spilt siste tiden, eller nyest på listen, vet ikke. Kanskje det vil hjelpe om du flytter alle sangene på listen til en ny liste. Basically bare for å se om "play count" eller noe blir nullstilt fordi det er listebetinget. De vil alle være lagt til samtidig, osv. 

Men jeg mistenker at, når denne koden faktisk er der (noe jeg ikke var klar over selv), er det betinget på sang og ikke liste. Altså spotify overvåker jo hva du hører på, hvor mange ganger du hører hver sang osv. Det visste vi. Så det vil sannsynligvis ikke funke med listetrikset, og kanskje det ikke fins noen løsning. 

Lenke til kommentar

Spotify følger nok med på sangene, ja. En ting er å bare spille det som er mest spilt, men nye sanger jeg legger til i listen blir også valgt. Det med dermed være en blanding av favorittene og det helt nye. Alt som er i mellom blir svært sjeldent spilt. Enda verre er det at siden Spotify bruker den profilen som er lagret på serveren, ikke offline. Dette har jeg funnet ut ved å prøve å bruke brukeren min på en helt annen PC. Det blir det samme som før. Noen sanger går på repeat, andre blir glemt.

Nå skal det sies at jeg har hatt det samme problemet i Windows Media Player. Tror det er for å være snill de gjør dette, så vi stadig vekk før høre favorittsangene våre. Selv om ingenting er valgt som favoritt, velger Spotify og WMP det selv basert på antall ganger en sang starter. Men dette blir heller ikke helt rett, da sanger jeg hopper over rekker å starte, og dermed "godtas" som favoritt av Spotify og WMP. 

Lenke til kommentar

Et kjapt søk avslører at Spotify sin funksjon ikke skal virke sånn i det hele tatt. Den skal ta alle én gang før den begynner på an igjen.

Hvordan den skal virke og hvordan faktisk virker er ikke alltid det samme, dessverre. Skjønt det kan muligens virke sånn hvis man aldri hopper over en sang. Neste gang skal jeg la den drive på uten å hoppe over noen sanger, så får vi se hva som skjer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...