corsa91 Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Hei Jeg kjenner en som jobber 40% og 60% sykemeldt. Neste uke er det bare 3 arbeidsdager. Skal vedkommende jobbe 2 hele dager? Vedkommende har faste dager som er tirsdag og fredag men arbeidsgiveren har endret til tirsdag og onsdag uten noe forvarsel. Noen som kan hjelpe til å svare på dette? For meg så høres det helt feil ut. Det som høres riktig ut er atvedkommende bare arbeide på tirsdag pga faste dagen i uka. Edit: Pga feil tall Endret 27. desember 2015 av corsa91 Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Er du 50% og da jobber hele dager. Så skal du jobbe to dager en uke og tre dager neste uke. Syntes han dette blir vanskelig fordi det er fri uansett de andre dagene. kan han jo alltids be om og jobbe 4 timer hver dag... eller jobbe full dag, med halv arbeidsmengde slik at than bare kan tusle rundt i eget tempo. Men endre på ting uten og kommunisere blir helt feil. Like feil om det er arbeidsgiver som ikke kommuniserer. Ved slik sykemelding er jo kommunikasjon det viktigste. Arbeidstager og arbeidsgiver skal snakke i sammen og finne ut av det i sammen. dette burde ha vært oppe og ordnet i god tid før jul.... Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 Det var 60% sykemeldt og 40 i arbeid. Men i denne saken har arbeidsgiveren gjort en feil når det gjelder kommunisering. Finnes det noen paragraf eller noe jeg kan henvise vedkommende til Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Det var 60% sykemeldt og 40 i arbeid. Men i denne saken har arbeidsgiveren gjort en feil når det gjelder kommunisering. Finnes det noen paragraf eller noe jeg kan henvise vedkommende til 60/40 så blir to dager riktig ja. Jeg kjenner dessverre ikke til paragrafer. Men mener helt klart dette skulle ha blitt avklart i sammen før jul. Jeg vet heller ikke om loven eller regler sier noe om dette når en eller flere dager i uken er helligdager. håper noen andre her kan svare på dette etterhvert. Men uansett, veldig dårlig kommunikasjon fra arbeidsgiver her syntes jeg ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå