thaoluan Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 ASUS WL-500g Jeg vil gjerne høre erfaring fra dere om denne er OK eller ikke . 1. Hva med hastighet f.eks: trådløs filoverføring over 100 MB ? 2. Fungerer trådløs bra hvis Router plasseres i 1 eller 2.etg og klient i kjelleren ? 3. Er denne kompatibelt med gamle printer f.eks: HP laserjet 4 ? 4. Er det noen WebCam som kjører bra sammen med denne ? Det står mye bra omtalt i en del tester , men jeg vil helst høre fra Dere som har kjøpt og tar den i bruk. Alle tips om denne ruter mottas med takk! ThaoLuan Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 1. Hva med hastighet f.eks: trådløs filoverføring over 100 MB ? Har kopiert hele iso (600-700Mb) filer uten problemer 2. Fungerer trådløs bra hvis Router plasseres i 1 eller 2.etg og klient i kjelleren ? Har min normalt i samme rom, men hadde kontakt nær sagt rundt hele blokka utenfra og 3 etasjer ned innendørs. Men andre har opplevd ubrukelig rekkevidde. Selv er jeg storfornøyd. 3. Er denne kompatibelt med gamle printer f.eks: HP laserjet 4 ? Har foreløpig bare testet med en Deskjet 840C, men kan prøve en IBM 4019 laser i kveld. Mener laserjet har grei støtte i Linux og ASUSen er vel egentlig en linuxburk....... 4. Er det noen WebCam som kjører bra sammen med denne ? Vet ikke, men det var en liste bak i manualen min. Vær forøvrig oppmerksom på at webcam/ftp server ikke er mulig dersom den settes opp som rent AP! Jeg anbefaler den, men andre har dårlige erfaringer........ Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 er 2 forskjellige tråder med den asusen, har den selv.. eller er den andre jeg har den første sendte jeg tilbake.. sitter enda å venter på en firmware oppdatering som kan fikse alle problemene.. :/ Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Web camera listen i manualen er så gammel (juni 2003). Noen som vet om en opdatert liste? Mange av kameraene i listen er også ute av produksjon. Lenke til kommentar
thaoluan Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Dinside.no har testet denne og jeg synes dinside testet eller skriver mer nøytral og riktigere enn barbara.no dinside.no klarte å få fram problem med ekstern USB hardisk ? Har dere testet noe type ext- USB- HD som funker sammen med ASUS500G, gjerne større enn 80GB ? Det står ingenting i manualen ... kun en list over WebCam. Håper å få tilbake melding fra flere !!! Jeg trenger bare å vite en som funker så bestiller jeg den. NB !!!! De har nylig lagt ut Firmware release note for WL-500g, Version 1.6.5.2 1. Add: Support LPR printing 2. Add: Wireless Radio On/Off. 3. Add: DHCP release/renew 4. Add: Allow to disable/enable ping response from WAN 5. Fix: Detect NTFS partition in some case 6. Fix: Block 80 port for Web Configuration from Internet 7. Fix: Allow 8080 port for Web Configuration from LAN Lenke til kommentar
perms Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Web camera listen i manualen er så gammel (juni 2003). Noen som vet om en opdatert liste? Mange av kameraene i listen er også ute av produksjon. Jeg har også lett etter en ny liste over kameraer som skal fungere sammen med denne ruteren, men har ikke funnet noen. Tok sjansen på å kjøpe meg et Logitech QuickCam Pro 4000. Dette fungerer i alle fall utmerket. Har også en Goodway USB 2.0 mini hub som er koblet til ASUSen. Kameraet er koblet til via denne hub'en. Dette fungerer også utmerket. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) problem solved! Endret 5. januar 2004 av EZAccess Lenke til kommentar
ibuddie Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg har også lett etter en ny liste over kameraer som skal fungere sammen med denne ruteren, men har ikke funnet noen. Tok sjansen på å kjøpe meg et Logitech QuickCam Pro 4000. Dette fungerer i alle fall utmerket. Har også en Goodway USB 2.0 mini hub som er koblet til ASUSen. Kameraet er koblet til via denne hub'en. Dette fungerer også utmerket. Noen som har prøvd med flere kamera tilkoblet?, har tenkt å sette opp "mini-overvåkning", hadde vært kjekt med litt info. Lenke til kommentar
BanjoBjarne Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) / sitter enda å venter på en firmware oppdatering som kan fikse alle problemene.. :/ Samme her... Noen som vet hvordan jeg får åpnet "ruteren" slik at jeg kan få tilgang til ftp-serveren utenfra lokalnettet? Må kanskje legge inn adressen til routern for den innebygde ftp-servern for å få det der til å fungere.Har ikke testet dette selv. Skulle route en ftp-server gjennom selv, men ga opp det prosjektet der og fyrte opp selleri-boksen igjen. Da gikk alt på skinner... Hadde nok kjøpt en router fra Linksys, D-link eller 3com om jeg trengte en trådløs router nå, med bedre routing-muligheter. 2. Edit på 2 min. På tide å hoppe under dyna... Endret 17. desember 2003 av BanjoBjarne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå