Gå til innhold

Drosjeseddel som studentjobb?


lesles

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det å kjøre drosje for en student? 
Har hørt at det kan fort bli en inntekt på ca. 10 000,- kr i måneden hvis man jobber i helgene.
For en student som ønsker å flytte ut, så ville det ha vært optimalt.

 

Noen som anbefaler å kjøre drosje for en student eller evt. fraråder?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uber black er lov i norge, da det er en limotjeneste og ikke vanlig bil. Uberblack er så vidt jeg kjenner lov på disse kriteriene:

* Profesjonell sjåfør
* Drosjeløyve og firmabilforsikring
* Svart sedan eller SUV med god plass til fire passasjerer
* Evt. en SUV med god plass til minst seks passasjerer

 

Men er ikke sikkert jeg er helt oppdatert så kan du vise til en link, takk?

Lenke til kommentar

"Oslo tingrett skriver i dommen at tjenesten UberPop ikke nødvendigvis er lovlig selv om sjåføren ble frifunnet."

 

Selvom en person ble frifunnet i denne spesifikke saken, er det ikke dermed sagt at alle blir det. Det er fortsatt ulovlig med uberpop i følge yrkestransportlovens paragraf 41 :) Så fortsatt er det slik at i norge er kun uberblack lov og da må en ha løyve og svart SUV :)

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale deg å kjøre ulovlig med uber TS. Ta heller kjentmannsprøven og start lovlig som drosjesjåfør på deltid. Er uansett mye bedre lønn og arb. miljø der. Hvor i landet bor du?

Jeg bor i Oslo. Har noen av dere tatt disse kortboksprøven og kjennskapsprøven? Jeg er som sagt student, så jeg har verken råd eller  tid til å gå på kurs. Så tenkte å lese på egenhånd. Så veiledning hadde vært flott.

Endret av lesles
Lenke til kommentar

Über m.v. er fremtiden.

Å se på motstanden fra taxi- og transportarbeiderforbund verden over er helt surrealistisk.

Har de ikke lært en jævla ting av kampen plate- og filmbransjen kjempet i ti år?

 

Når noen tilbyr noe bedre, eller formidler en tjeneste på en bedre måte som kundene ønsker, så må man svinge seg rundt og konkurrere. Ikke saksøke og anmelde. Kundene ombestemmer seg aldri.

 

http://www.nrk.no/norge/snart-kan-du-bestille-uber-taxi-pa-facebook-1.12709812

 

"Det kom en ny lov i år som gjør det mulig å anmelde for medvirkning til ulovligheter. Da vil vi, sammen med Transportarbeiderforbundet, kunne politianmelde både Facebook og Uber"

- Norges Taxiforbund

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Det kan godt hende at uber er fremtiden, men som det er nå så må man følge loven og heller kjøre uberblack lovlig. Men dette er ganske OT mtp på det TS spør om her, så du kan heller sende meg PM før Adm. kommer og sletter pga avsporing :) Men er faktisk helt enig at uber er bedre enn taxi noen ganger mtp pris, men akurratt NÅ er loven slik den er og da må vi følge den

Lenke til kommentar

Det kan godt hende at uber er fremtiden, men som det er nå så må man følge loven og heller kjøre uberblack lovlig. Men dette er ganske OT mtp på det TS spør om her, så du kan heller sende meg PM før Adm. kommer og sletter pga avsporing :) Men er faktisk helt enig at uber er bedre enn taxi noen ganger mtp pris, men akurratt NÅ er loven slik den er og da må vi følge den

Diskusjon om Uber er helt greit i denne tråden. Det kan være avgjørende for meg om jeg skal gå for drosjeseddel eller for Uber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...