Gå til innhold

Bytte ut iPhone 6 mot Nexus 6P, Verdt det?

Gorcin87

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har pr idag en iPhone 6 som jeg er meget irritert på batterikapasiteten som knapt holder en halv dag ved relativt moderat bruk, og lades ofte 2-3 ganger pr dag dersom den er litt mer i bruk.

Men så datt jeg over Nexus 6p som virket veldig appellerende for meg, men så kommer ankepunktet mitt.

Jeg har hatt iPhones siden 3G, og er veldig fornøyd med brukervennligheten på disse, så jeg er litt skeptisk til å gå over til Android.

Men det som gjenstår da er spørsmålet:
Vil dere anbefale en svoren iPhone mann en Android tlf som Nexus 6p, eller har dere andre gode alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Du burde heller finne ut hva det er som gjør at din iPhone varer så kort tid. Min iPhone 6 er ca et år gammel og holder fint i 2 døgn med vanlig bruk.

Ellers er sikkert Nexus 6P en bra telefon, men mange som går fra iPhone til Android lengter tilbake etter kort tid...

Lenke til kommentar

Jeg har snakket med butikken jeg kjøpte min iPhone 6, og de sa jeg skulle prøve å kjøre en fresh install av telefonen. Gjorde dette, funket meget bra i 2 dager før det ble dårlig igjen. (Da var ingen apper innstallert)

Snakket med apple kundeservice, som sa at dette var normalt og om jeg sendte den inn, ville de gjenopprette som ny og kjøre tester og siden den funket bra i 2 døgn så var det visstnok brukerfeil.

Så man kan si jeg er fedup med Apple naziregime og onkel Skrue priser, så vil i hvert fall prøve Android. 

Er det noen med denne telefonen som kan fortelle fordeler og bakdeler?

Lenke til kommentar

Her har du en rimelig full "blogg" om opplevelsen fra en fyr fra Iphone 6 til Nexus 6P: (Med mer spennende å lese i kommentarfeltet).

https://www.reddit.com/r/Nexus6P/comments/3v73o1/i_switched_from_an_iphone_6_to_the_6p_heres_my_1/

Random review: 

Ramser opp et par tlf med bra batteritid in no particular order: 

Sony Z5/ Compact

Huawei Honor 7

Motorola Moto X Play

Iphone 6/s Plus

Nexus 6P og Nexus 5X

Sitter selv på en Samsung GS6 med omtrent samme batteritid som en iPhone 6, og det er rett og slett irriterende. S6 støtter fast charging og trådløs lading, men ingenting erstatter et større batteri bakt inn i tlf.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...