Gå til innhold

Forslag til nettside: utlån av verktøy/redskap

Anbefalte innlegg

Heisann,

Dukket opp ett fint konsept i hodet, men har ikke tid til å utvikle og leke med noen flere konsepter nå, så tenkte kanskje noen andre kunne plukket det opp. Skal ikke ha noen form for eierskap i prosjektet, eller noen form for betaling :-)

Tanken er en side der man kan låne eller leie billig verktøy og utstyr av hverandre som privatpersoner. Avtalene foregår mellom privatpersonene, og siden er kun for å sette folk i kontakt med hverandre.  Brukerregistrering bekreftes via sms, slik at man knytter hver brukerkonto opp mot en faktisk person (for å minimere eventuelt misbruk).

Funksjon kan være at jeg lister opp alt verktøyet jeg har, som kan være interessant for andre å låne. F.eks sementblander, gipsheis, henger og kappsag. Andre gjør det samme. Så kan man søke opp nærmeste kappsag, basert på posisjon i kart, og få opp telefonnummer. Kan godt være Gunnar ønsker å låne bort den dyre kappsaga si for 100,- per dag, og da gjøres det opp mellom Gunnar og den andre personen.

Rating på brukerne, altså om verktøyet returneres i god og ren stand, om de dukker opp når de skal etc. etc.

Konseptet er godt, og kan bli stort, men jeg har ikke tid til å plundre med noe sånt som dette nå. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...