Gå til innhold

PC til hs3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel vifte i den, men om den går på "tomgang" så tviler jeg på at du hører den.

Er jo veldig dyr da. :)

Venter på en slik i posten nå:

xkimcxlxruqdkrkndkjw.jpg

på størrelse med en ekstern harddisk uten vifter ol. blir spennende :)

Kostet forøvrig under $200

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Jeg har en NUC jeg har koblet til fjernsynet. Jeg kjører OSX, men bare den er på lager den litt lyd. Hvis du skal ha det HELT stille, er ikke dette valget, men det er en veldig fint liten sak med et lydnivå som aldri plager meg siden fjernsynet og den alltid er på samtidig.

Jeg kjører HS3 på raspberry pi2, men da linuxversjonen. Jeg kan ingenting om windows så det var ikke et alternativ for meg.

Lenke til kommentar

Spennende! Hva er specs på den?

Jeg har lekt med Continuum med min nye Lumia 950 og Continuum er rett og slett genialt! "Small computing" har nok kommet for å bli.

Ellers er det som DiderikFrom sier; HS3 kjører også fint på en Raspberry Pi (2), så alt over dette er bra. Men husk; jo mer du vil at serveren skal gjøre, jo mer krever det. Jo flere plugins, jo mer minne, etc.

Lenke til kommentar

Spennende! Hva er specs på den?

Jeg har lekt med Continuum med min nye Lumia 950 og Continuum er rett og slett genialt! "Small computing" har nok kommet for å bli.

Ellers er det som DiderikFrom sier; HS3 kjører også fint på en Raspberry Pi (2), så alt over dette er bra. Men husk; jo mer du vil at serveren skal gjøre, jo mer krever det. Jo flere plugins, jo mer minne, etc.

Jeg kjøpte modellen til Venstre. Andre modellen kommer i April (oppgradert utgave).

Var en Indiegogo kampanje jeg støttet.

Oppgraderte versjonen koster $249, ikke all verdens det heller :)

darA1kM.png

Lenke til kommentar

Heisann!

Tenkte bare nevne at jeg nettopp bestilt denne som jeg tenkte bruke til dedikert Homeseer pc.

https://www.dustinhome.no/product/5010895315/eee-box-e210 (1490,-)

Synes ikke prisen var så ille, og den er vifteløs (så ingen støy).

At den er vifteløs var et krav hos meg siden jeg er veldig glad i stillhet og hater viftesus  :closedeyes:

Endret av Galdermester
Lenke til kommentar

Det er vel vifte i den, men om den går på "tomgang" så tviler jeg på at du hører den.

Er jo veldig dyr da. :)

Venter på en slik i posten nå:

xkimcxlxruqdkrkndkjw.jpg

Har du fått testet den ut?

Lenke til kommentar

Hva bruker dere, må få skaffet en PC nå. Madammen sier kjøp en nå:)

Det jeg skal bruke den til er hs3, filserver, server for minecraft til ungene + andre småting.

Må også være veldig lydløs

Er det en nuc som gjelder eller hva anbefaler dere.

Budsjett 7000-8000kr

Endret av Mr_Tiger
Lenke til kommentar

Hva bruker dere, må få skaffet en PC nå. Madammen sier kjøp en nå :)

Det jeg skal bruke den til er hs3, filserver, server for minecraft til ungene + andre småting.

Er det en nuc som gjelder eller hva anbefaler dere.

Budsjett 7000-8000kr

Kjøpte meg denne et halvt år siden og er veldig fornøyd. Søkte mye rundt og fant den til å passe meg best med tanke på pris. Kjører HS3 med en del plugins samt noe småting. Klarer seg veldig bra og fint med en i3 prossesor og ssd. Kjøpte min uten operativsystem fra komplett men de har den ikke lengre ser jeg. Så å si ingen viftestøy hvis det er viktig.

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/MSICUBI018/msi-cubi-018eu-stasjonar-pc-hvit

Lenke til kommentar

Om det hovedsaklig skal bli brukt som server, så er det lite poeng (etter min mening) og kjøre SSD. Spesielt med de programmene som du har nevnt som skal kjøre.

SSD'er er såpass billige, så det kan jo byttes om du vil ha dette i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...