Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ødelagt lås! Hba gjør jeg?

Ludvig86

Anbefalte innlegg

Jeg skulle låse opp bilen min i går, el 2001 Toyota Avensis, med nøkkelen. Da jeg satte nøkkelen i låsen så bare gikk den rundt og rundt. Det er sentrallås på bilen, men knappene på nøkkelen har falt av så den fungerer ikke. Skulle fikse den en gang i tiden, men det kostet 3000kr, så jeg lot det vente. 

Men nå kommer jeg meg ikke inn i bilen :/ Er det mulig å få noe hjelp til dette? Eller må jeg knuse meg inn?! 

Takker for svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fattern sprayet noe CRC inni låsen. Men det hjalp ikke så mye. Men når var jeg varmet opp låsen med en lighter en stund, så gikk det :D 

Jeg forstår det egentlig ikke. Hadde låsen vert fryst så hadde jeg vel ikke kunnet ha vridd nøkkelen helt rundt til å begynne med? 

Men jeg fikk hvertfall opp døren :D 

__

Men når det gjelder det å fikse knappene og styringen til sentrallåsen på nøkkelen, er det kun merkeverksted som tar seg av dette? Eller er det lurt å høre med andre? 

Lenke til kommentar

Fattern sprayet noe CRC inni låsen. Men det hjalp ikke så mye. Men når var jeg varmet opp låsen med en lighter en stund, så gikk det :D 

Jeg forstår det egentlig ikke. Hadde låsen vert fryst så hadde jeg vel ikke kunnet ha vridd nøkkelen helt rundt til å begynne med? 

Men jeg fikk hvertfall opp døren :D 

__

Men når det gjelder det å fikse knappene og styringen til sentrallåsen på nøkkelen, er det kun merkeverksted som tar seg av dette? Eller er det lurt å høre med andre? 

Spørs hva som er fryst ;)

Noen er slik att om det fryser i låsekassa, så går nøkkelen bare rundt og rundt. Dette for og unngå att du knekker nøkkelen eller bøyer noen stag.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...