Gå til innhold

Oppkjøring - Åsane Trafikkstasjon

at10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fleire alternative ruter som blir valgt ut tilfeldig. Denne oversikta skal ikkje være offentlig tilgjengelig.

Det beste rådet er å spørre kjøyrelæraren, dei fleste kjenner til ein del av rutene fordi dei har fått vite det av elevane sine. Og då særlig elevar som strauk og som etterpå tar kjøyretimar for å kjøyre den same ruta.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har oppkjøring veldig snart, og lurer på om det er noen som kan si eller vet hvilke ruter som brukes. Altså fra den nye trafikkstasjonen i Åsane.

Kjørelæreren min mente det var ca 30-40 forskjellige ruter de brukte fra Åsane eller noe slik og at kjøreskolen min har kun kartlagt noen par av dem ettersom det er ganske nytt det i Åsane

Vet at eine ruta går til Nord-Hordaland (eller fler) og det hadde jo passa midt i blinken for meg som bur her ute når eg skal ta den men men. Så har du "til sentrum". Kan du kjøre ditt på litt mer enn 3 kvater så er det sannsynligivs ein rute.

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

Vet du litt mer nøyaktig hvor i Nord-Hordaland?

Eg kan godt tenke meg at det er over 1 rute "på vei mot nordhordaland". Vet vertfall at det har pleid å gå 1 til frekhaug og området der og at ein strøk med den busslommen på Holsenøy ved Essoen (Essoen ved Mjåtveitflaten). Kjørelærer sa neste til venstre og eleven kjørte inn på bussholdeplassen (ikkje buss stopp, men sånn "buss avkjørsel")

Tenk at du begynner i Åsane, og kan du komme deg bort til plassen og tilbake på 45min ++ eksisterer det sannsynligvis ein rute.

(Oppkjøringen er vel litt lengre enn 45, men er sikker på at den varer 45 så er derfor eg skriver det, men usikker på hvor mange minutt mer det er derfor ++)

Har hørt at rutene som går igjennom bergen sentrum er mest populær. Man får 1 veiskjørte gater, trafikklys, "mye feltskifte", innkjøring forbudt, vikeplikt, buet forkjørsvei, motorvei til og fra og eit miljø som er ganske hektisk (sikkert mye som ikkje ble nevnt, men det å kjøre i sentrum synes eg selv er helt jævelig, hater Bergen by og hvordan alt er lagt opp noko så sinnsvakt. De låg blant anna eit "innkjøring forbudt" til venstre(?) i byn som var så godt gjømt at du såg ikkje skiltet før du var lagt deg ut i krysset og da synes eg det begynner å bli litt seint og du er allerede uti det :p

Uansett, har ikkje tatt oppkjøring enda, og kan ikkje gi deg noe mer spesefikk info ang. ruter enn eg allerede har gjort. Anbefaller dog å kjøre mye i byn og spørre kjørelæreren din om ikkje han kan vise deg typiske plasser å kjøre evt. hvor det er vanlig å stryke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...