Gå til innhold

Pris på Brukt pc kjøpt 12.03.2014 - i5 4670k, R9 290.

Anbefalte innlegg

Hei! Vudere selge min snart 2 år gamle stasjonær pc, og trenger da hjelp til å komme fram til en rettferdig pris. 

Kjøpt 12.03.2014

Kabinett - Fractal Design Define R4

Hovedkort - Asus Z87-PRO

Prossesor - i5 4670k 

Ram - Kingston HyperX Black 8GB 1600MHz

GPU - Gigabyte R9 290 4GB OC

PSU - CM Vanguard 700w

HDD - Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM

SSD - Samsung 840 EVO 250GB

Cpu kjøler - CM Hyper 212 Evo

Skjerm - BenQ RL2455HM

Windows 10

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si 50% minus av hva du betalte.

Jeg vil si at hva tilsvarende koster nytt er mer relevant enn hva disse tingene kostet for to år siden. Nå er det imidlertid slik at du kan få tak i nærmest identiske komponenter nytt i dag, og at mye har blitt dyrere pga. svak krone, så det er meget mulig at dagens pris kan være like høy eller tilogmed høyere enn prisen for to år siden. Jeg satte opp en liste her.

Jeg vil tro du klarer å hanke 7500 kr eller mer, som er rundt halvparten av nypris på komplett i dag, dog for noe nyere komponenter. Du kan godt legge prisen noe høyere enn dette til å begynne med for å skape pruterom. Et sted mellom 8-9k kan være et greit utgangspunkt.

Mind you: det kan være vanskeligere å få solgt sammen med skjerm, så det kan være en idé å tilby å selge PC og skjerm separat. Forøvrig er skjermen, i likhet med selve maskinen, godt brukandes fremdeles. Kan jeg spørre hvorfor du vil selge?

12,03,16 er jeg 50. :)

Skal prøve å huske på deg ;)

Synd det er amd gpu, Hadde det vert 970 kunne jeg gitt bud på den maskinen

Har ikke du slikt til overs da? :D

Du kunne jo alltids bydd på maskinen uten GPU, meget mulig han klarer å få solgt en 290 separat også. Det er forsåvidt lettere å få høyere totalpris om man selger i deler, men mer risky da det kanskje ikke er like lett å få solgt unna alt.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...