Anonym75896532654 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 (endret) Sliter litt med flimring i det ene nærlyset foran på min BMW E46 2000. Det flimrer noen ganger ved start, funker fint en periode men om det kommer noen dumper eller høl så skrur den seg av og jeg får feilmelding i dashbordet. Skrur jeg av og på lysene igjen så funker den igjen. Har lest noe om det, men er svært usikker på hva det kan være. Noen som har vært bort på samme problemet? E46 3 serie (00') - sedan - 316i - 1.9L http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68198027&searchclickthrough=true (^Det er denne bilen) Endret 27. desember 2015 av DerpBoy Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Led lys på en så gammel bil? Må være montert selv isåfall? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Hvilket av lysa? Nærlys? Fjernlys? Tåkelys? Blinklys? Parklys? Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Led lys på en så gammel bil? Må være montert selv isåfall? Tror det gikk under ekstra utstyr før på disse, alt skal være originalt på bilen hvert fall. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Hvilket av lysa? Nærlys? Fjernlys? Tåkelys? Blinklys? Parklys? Nærlysene, glemte å nevne dette. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Har du LED i nærlysa? I vanlige halogenlykter? Eller mener du Xenon/HID? Hadde noe lignende i parklysa på min. Det var en pære hvor glødetråen hadde røket og lå så vidt intil kontaktpunktet. En liten humpel og jeg fikk feilmelding. Jeg vil tippe gåen pære eller dårlig kontakt et sted. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Har du LED i nærlysa? I vanlige halogenlykter? Eller mener du Xenon/HID? Hadde noe lignende i parklysa på min. Det var en pære hvor glødetråen hadde røket og lå så vidt intil kontaktpunktet. En liten humpel og jeg fikk feilmelding. Jeg vil tippe gåen pære eller dårlig kontakt et sted. Xenon er det jeg mener, er litt trøtt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Da faller bitene på plass. Jeg ville først gått over koblingene. Se at de er tørre og ikke fulle av irring e.l. Se på fargen på lyset også. Er det rosa-aktig er pæra så godt som dau. Det vanlige symptomet når de dør er at de tenner,gjerne med et par forsøk, men så etter en stund slukner de igjen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Led lys på en så gammel bil? Må være montert selv isåfall? Tror det gikk under ekstra utstyr før på disse, alt skal være originalt på bilen hvert fall. Hvis den er eid av en ungdom tidligere er det svært sannsynlig at det er satt på ulovlig xenon hvertfall. Dette er meget utbredt og ulovlig. Sees enklest ved synlige bokser ved lykten som er trafoen til kitet. Disse lysene er ganske ustabile og ikke noe å lite på. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Har du linse eller reflektor? Har du sistnevnte er det garantert ettermontert. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Har du linse eller reflektor? Har du sistnevnte er det garantert ettermontert. Om du tar en rask kikk på annonsebildet så ser man fort at det er linser i nærlysene. http://finncdn.no/mmo/2015/12/vertical-3/05/7/681/980/27_1724003145_xl.jpg Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Flimring er enten pæren som er dårlig, eller så er det ballast som svikter. Førstnevnte koster hundrelapper, sistnevnte koster tusenlapper. Har du et lilla skjær i lyktene dine? Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 Da faller bitene på plass. Jeg ville først gått over koblingene. Se at de er tørre og ikke fulle av irring e.l. Se på fargen på lyset også. Er det rosa-aktig er pæra så godt som dau. Det vanlige symptomet når de dør er at de tenner,gjerne med et par forsøk, men så etter en stund slukner de igjen. Det er ingen rosa farge hvert fall, lest noe om dårlig jordingskabel i baklyktene. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 Flimring er enten pæren som er dårlig, eller så er det ballast som svikter. Førstnevnte koster hundrelapper, sistnevnte koster tusenlapper. Har du et lilla skjær i lyktene dine? Nei, har ikke lagt merke til noe lilla. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 Led lys på en så gammel bil? Må være montert selv isåfall? Tror det gikk under ekstra utstyr før på disse, alt skal være originalt på bilen hvert fall. Hvis den er eid av en ungdom tidligere er det svært sannsynlig at det er satt på ulovlig xenon hvertfall. Dette er meget utbredt og ulovlig. Sees enklest ved synlige bokser ved lykten som er trafoen til kitet. Disse lysene er ganske ustabile og ikke noe å lite på. På GSbildeler står det at xenon er original lykt og koster "Lykt v.s xenon (Original) 09/01 13 622,-" Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Har lest litt mer og mange kommer fram til enten at det er jordings kabelen i baklyktene som er ødelagt eller at det er ballasten som er gåen. Jeg skal prøve å reparere det billigste først, starter med kabler i baklyktene og så ballast og så pærer. Endret 27. desember 2015 av DerpBoy Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Jording i baklyktene forårsaker at xenonlysene foran krangler? Heftig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Jording i baklyktene forårsaker at xenonlysene foran krangler? Heftig. Hadde det vært Citroën hadde jeg ikke tvilt. 1 Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 Jording i baklyktene forårsaker at xenonlysene foran krangler? Heftig. Ja, syntes det var rart jeg også. Men ettersom det løste problemet hos mange så må man jo prøve. Det er jo sånn med de nye avanserte greiene, de tåler ikke mye. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Nye avanserte greiene, ahahaha. Hvis man ikke engang klarer å få noen lys på en bil til å virke, da er det jammen en del ting som er galt med produsenten. Av en eller grunn har jeg hørt om drøssevis feil med bmw og lys, og særlig baklys. Klassisk gjenganger dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå