lysbringer Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Hei! Jeg lurer på om jeg i tredje vgs kan velge informasjons- og teknologislære 1? Jeg har biologi 1, fysikk 1 og kjemi 1, og s1 nå! Til neste år vil jeg gjerne velge biologi 2, s2, og IT1! går det? takk på forhånd Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 (endret) Ja. Kravet er at du må fordype deg i 2 fag innenfor enten realfag eller samfunnsfag. Siden bio2 og s2 er realfag, kan du ta IT1 i tillegg. Endret 26. desember 2015 av Dolandyret Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Ja. Kravet er at du må fordype deg i 2 fag innenfor enten realfag eller samfunnsfag. Siden bio2 og s2 er realfag, kan du ta IT1 i tillegg. tusentakk for svar! Men når jeg skulle ha prøvevalg, var ikke IT1 noe valg... Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Ja. Kravet er at du må fordype deg i 2 fag innenfor enten realfag eller samfunnsfag. Siden bio2 og s2 er realfag, kan du ta IT1 i tillegg. tusentakk for svar! Men når jeg skulle ha prøvevalg, var ikke IT1 noe valg... Hva er prøvevalg? " Programfag (420 timer) Hvilke fag du kan velge, er avhengig av skolens tilbud.280 timer skal brukes til å videreføre to av programfagene fra realfag som du valgte på Vg2 (se listen nedenfor). • Biologi • Fysikk • Geofag • Informasjonsteknologi • Kjemi • Matematikk for realfag / • Matematikk for samfunnsfag • Teknologi og forskningslære 140 timer skal brukes til programfag fra studieforberedende utdanningsprogram.*Du kan velge et programfag til fra realfag (se listen over) eller du kan velge et fag fra andre programområder i studieforberedende utdanningsprogram (se listen nedenfor). • Dans • Drama • Formgivingsfag • Idrettsfag • Kunst, design og arkitektur • Medier og kommunikasjon • Musikk • Musikk, dans og drama • Språk, samfunnsfag og økonomi" - http://www.vilbli.no/?Program=V.ST&Side=1.2&Kurs=V.STUSP1----_V.STREA2----_V.STREA3---- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå