Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny Lenovo G50. Tastaturet bøyer seg.

Anbefalte innlegg

Første gang jeg har en 15.6" og tynn plast PC som LenovoG50-80. Har en DELL XPS 17" og HP å sammenligne med.

Når jeg trykker ned tastene mllom S og K. Gjelder raden over og under også. Da kan jeg trykke tastaturet 2-3mm ned. Trykker jeg mellomtastene så beveger tastene 3-4mm ned. Borte på høyre siden er det ingen nedbøyninnger nesten.

Skal det være slik eller er det noen som ikke er festet riktig?

Endret av Arve28
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tastaturene på laptoper er myke, alle tastatur er vel det. Det er derfor de har en tynn metallplate under seg og de støttes også opp av plastikk under dette igjen. Plasten kan ha for stort spenn i forhold til styrken. Det kan godt være noe mellomrom eller noe mellom tastatur - plastbunn/ metallplate, dvs dårlig design.

Antagelig så er det riktig at det skal være slik, har merket det med andre bærbare før men da har jeg trykket relativt hardt. Du kan sjekke selv hvis du tar av tastaturet, da kan du sjekke hvor mye plasten under tastaturet svikter med samme trykk. Metallplaten har stort sett alltid svikt i seg da den er veldig tynn.

Det er ikke meningen at du skal trykke hardt på laptoper, men mange har den "uvanen", jeg trykker ganske så løst på tastatur. Kjenner "feedbacken" fra tastene så jeg aldri trykker hardere enn at det registreres en bokstav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...