Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Glemt p-pille, tatt angrepille, gravid?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i disse juletider slurvet litt med p-pillene. Har ikke hatt samme rutine som vanlig nå som det er ferie. Her er greia:

Har den siste uka nå (fra mandag 21.12) slurvet med pillene. Disse har blitt tatt til alle forskjellige tider av døgnet denne uka. Pleier å ta dem på kvelden før jeg legger meg, men denne uka har noen ikke blitt tatt før morningen etterpå, eller veldig sent på kvelden. Så har ikke tatt dem til et konstant tidspunkt på døgnet som jeg pleier, men har tatt alle pillene.

På julaften glemte jeg igjen å ta pillen på kvelden. Jeg hadde sex 1.juledag (i går), og kom ikke på p-pillen før etterpå, langt ut på ettermiddagen. Dvs det har gått mye mer enn 12 timer siden jeg skulle tatt pillen. Tok pillen da på ettermiddagen, og tenkte ikke så mye mer over det. 

Men i natt fikk jeg skikkelig angst for dette. Kjøpte en angrepille og tok denne. Ca 12 timer etter samleie. 

Er det mulighet for at jeg er gravid? Kan eggløsning ha skjedd i løpet av uken? er ca 2 uker til jeg skal ha mensen. 

Anonymous poster hash: e54e2...050
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les bruksanvisningen på angre pillen, tror det skal være 72 timer etter samleie. Den pilla er det krutt i og du burde aldri bruke den pillen mer enn nødvendig. 

Angrepille er en nødløsning. Tabletten skal tas så raskt som mulig etter ubeskyttet samleie, helst innen tolv timer og senest innen 3 døgn (72 timer) eller 5 døgn (120 timer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...