Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakkering over rustflekk - bør jeg ta hele døren?

Ragnar115

Anbefalte innlegg

Heii

Har rust midt på ein bildør som er gjerne vil pussa vekk.
OM eg pusser dette vekk, grunner og lakkerer. Må eg da lakkere og grunne heile døra eller e kun der der rustn har vært og så klarlakk over heile døra?

Blir det eit synlig skille om eg bruker orginal farge "midt" på ein bildør og tar ny klarlakk over heile døra (må ut med ny klarlakk uansett pga den har falma så sjukt)

Endret av Hårek
Endret emnetittel 'Lakkering'. Ref Retningslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer veldig ann på åssen farge det er å, noen farger er mye lettere enn andre.

Hvor bra resultatet skal bli avhenger jo av hvor mye du gidder å legge i det.

Man kan få helt ok resultat om man tar en liten flekk, spesielt om man klarlakker hele døra etterpå, men ikke forvent showfinish da

Lenke til kommentar

Dette er BOSTON GREEN, ein ganske ekstrem mørk farge. Nesten svart. Metallic shine, trur det er pærlemor også.

Begrenset kor mye farge eg har, men anbefaller dere grunning av hele dør + farge + klarlakk eller ta "flekker"?

Her har du også muligheten til å prøve deg frem ved å bare lakkere området, og så heller ta døren om du ser det ikke ble så bra. Sjekk også om du får tak i lakken før du starter i tilfelle det blir litt lite.

Lenke til kommentar

Dette er BOSTON GREEN, ein ganske ekstrem mørk farge. Nesten svart. Metallic shine, trur det er pærlemor også.

Begrenset kor mye farge eg har, men anbefaller dere grunning av hele dør + farge + klarlakk eller ta "flekker"?

Her har du også muligheten til å prøve deg frem ved å bare lakkere området, og så heller ta døren om du ser det ikke ble så bra. Sjekk også om du får tak i lakken før du starter i tilfelle det blir litt lite.

Har kjøpt over 1 liter, så skulle halde i massevis :)

Prøver å prioritere områdene som er "avdelt" av lister og diverse i begynnelsen for å se korleis det blir.

Takker for info. Før prøve å sjå. Treng ikkje bli 100%. Gammel bil. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...