garb Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Jeg har Internet Explorer 11 på maskinen min (PC), og når jeg skal skrive inn tekst på en nettside (f.eks slik jeg gjør akkurat nå når jeg legger inn denne teksten), så gjøres det automatisk spell check mot det engelske språket. Det betyr f.eks at jeg får stor 'I' når jeg f.eks skriver 'jeg sitter I stolen'. Typisk rettes også 'måtte' til 'matte' og 'samme' til 'same'. Ganske plagsomt, for jeg må hele tiden gå over alt jeg har skrevet og sjekke at det ikke er gjort noen form for autokorrektur jeg ikke ønsker. I settings (Verktøy - Alternativer for Internett - Generelt - Språk) har jeg lagt inn 'Norsk bokmål' som språk (og ingen andre språk). I kontrollpanelet (Visningsspråk) ligger kun norsk inne. ---- >>>> Hvordan i huleste får jeg fikset dette slik at spell check sjekker mot norsk bokmål når jeg skriver tekst inn på nettsider?? (har lagt ved en PrintScreen som viser hvordan skjermen min ser ut akkurat nå - her kan du se at det er massevis av 'rød' understrekning der hvor autokorrektur ikke gjenkjenner ordene - og at det åpenbart sjekkes mot engelsk språk) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 IE 11 har egen spellchecker add-on Last ned IE-Spelling-nb.msu Du sier ikke hvilket os du har og initiell språk på os , det 'har en' relevans til problemet. Lenke til kommentar
garb Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Du sier ikke hvilket os du har Har Windows 7 Ultimate SP1. initiell språk på os Alle menyer og tekst i kontrollpanel etc er på norsk, så antar det betyr at initielt språk er norsk? Skal laste ned IE-Spelling-nb.msu og se om det hjelper Takk for tips Update: Lastet ned filen og kjørte den, men fikk melding "Oppdatering for Windows (KB2849696) er allerede installert på denne datamaskinen". Hva gjør jeg? Endret 27. desember 2015 av garb Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Det er mange som har problemer med ie11 på Windows 7 med spell checkeren. https://www.google.no/search?q=KB2849696&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#hl=nb-no&q=ie11+spell+checker+not+working+windows+7 Søk etter løsninger globalt på engelsk. Avinstallere den og prøve på nytt fra ie8 (default installert ei for win7) og oppover kanskje. Uninstall IE11 (KB2849696) https://www.google.no/search?q=2849696&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#hl=nb-no&q=KB2849696+uninstall Jeg vet ikke noe enkel fiks annet enn å slå den av. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Alle menyer og tekst i kontrollpanel etc er på norsk, så antar det betyr at initielt språk er norsk? Stavekontrollen er et tillegg og innstillingene er ikke under Alternativer for internett eller Kontrollpanel. Enten klikk på et ord med rød strek og velg Språk -> Administrer innstillinger eller klikk på tannhjulet og velg Administrer tillegg -> Typer av tillegg -> Stavekontroll. Her kan du velge hvilke(-n) stavekontroll du vil bruke. Personlig bruker jeg en bedre nettleser og deaktiverer stavekontrollen fordi jeg stoler mer på meg selv... Endret 27. desember 2015 av Mr D Lenke til kommentar
garb Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 ... klikk på et ord med rød strek og velg Språk -> Administrer innstillinger Fantastisk - fungerte - takk!! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Trodde du visste og hadde prøvd dette jeg :/ Lenke til kommentar
garb Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 Trodde du visste og hadde prøvd dette jeg :/ Nei - ikke på den måten. Språk var satt til norsk både under Alternativer for internett og i kontrollpanelet, men av en eller annen grunn ble likevel spell check utført mot engelsk språk ... Nå, etter at jeg satte det til norsk på måten Mr D beskrev ("...klikk på et ord med rød strek og velg Språk -> Administrer innstillinger") fungerer det. jeg var ikke klar over at man kunne gjøre det på den måten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå