Gå til innhold

Hvor bra er egentlig Multicoms barebone-laptops?

Anbefalte innlegg

Optimalt sett burde jeg kanskje gått for en Kunshan N150R, men har blitt litt avhengig av SSD. Vet ikke hvordan de opererer i forhold til å bytte ut harddisk mot tillegg, evt. kan jeg jo kjøpe en ved siden av, men tenkte jeg skulle prøve å holde meg under 10k siden OS er eksklusivt.

Du kan jo f.eks. ta en slik: http://www.multicom.no/samsung-pm951-nvme-256gb-pcie-ssd/cat-p/c1000323/p10631815

Sammen med N150R kommer det på ca. 9900 - ikke så mye under 10k, men fortsatt innenfor. Eventuelt er det den vanlige Samsung 850 EVO til ca. 300 mindre (men ca. halvparten så rask).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det ble for øvrig ikke noen P640R på meg. Jeg ble provosert av at Multicom satte den opp i pris med en tusenlapp så snart de fikk ETT (!) eksemplar på lager, så jeg legger det hele på is.

Hvorfor bestilte du ikke bare tidligere? Jeg opplevde det samme, men det var for sent siden jeg allerede hadde bestilt! :D

Fikk den forøvrig i går, strippet en 240GB Intel 335-SSD og satte inn sammen med den 1TB-disken som fulgte med.

Det var litt spennende å ta av bunnplaten første gang (satt så godt fast at det føltes som om jeg skulle knekke den), og det er alltid like skummelt med ting som bare må trykkes "hardt nok" for å åpnes (som tastaturet).

Men etter en god halvtime (+ en halvtime for å mote seg opp først) var både bunndeksel og tastatur fjernet, SSD-kretskort og ekstra RAM installert. En liten stund senere var windows 10 ferdig installert (USB3-penn til SSD... :D).

Jeg må si at førsteinntrykket (når jeg hadde kommet meg forbi en korrupt Win10-ISO og installert systemet) er meget solid når det kommer til ytelse og byggekvalitet. Det eneste jeg kan sette fingeren på (bortsett fra fingeravtrykksleseren :grin2: - som forøvrig fungerer vedldig bra i stedet for passord/PIN) er at lokket bak skjermen føles alt for tynt - slik at jeg bekymrer meg for at ting som ligger i sekken eller det andre rommet i PC-vesken skal presse på og ødelegge den.

Hvis noen vet om et etui som passer (altså relativt "snug" slik at den ikke slenger frem og tilbake inni) og er stivt nok til å gi beskyttelse fra spisse hjørner tar jeg mot tips med takk. Jeg kjøpte en slik, men den er akkurat litt for liten (får lukket den, men må liksom lirke den på plass).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...