rofl2 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Når jeg leter etter aktuelle tråder om SSD later et til at det meste (alt?) handler om andre typer enn SATA-koblede enheter. Jeg starter derfor en tråd her for å spørre om det er ting man bør vite og ta hensyn til ved bruk av en Sandisk 128GB SATA SSD? Det viktigste jeg kan tenke meg kunne være aktuelt er spørsmål om temperatur og kjøling. Jeg har hittil bare hatt disken liggende løst inne i pc'en. Finnes det noen anbefalinger om dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 ???? 'Alt' handler om SATA. Det er vel bare en tråd som handler om noe annet enn SATA. Kjøling av SSD er sjeldent et tema, det er ikke noe problem. Det er ikke noe stort problem å ha den liggende løst, bortsett fra hvis du flytter PCen. Men det er jo lett å finne minst ett skruehull å feste den i. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Største problemet med Sandisk 128GB er at den er for liten. Iallefall om man har planer om å ha de mest spillte spilla på den. Nå er det ikkje sikkert du spiller heller da men Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Kingston hyperx bruker også sandforce sin controller. De har opplyst at operating temperature på dems ssd er fra 0-70 grader celsius. http://www.kingston.com/datasheets/shfs37a_en.pdf For høy temperatur på sata baserte 2.5" SSD i vanlige stasjonære pc er sjeldent et problem (om i det hele tatt). Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Takk for svar. Neida, jeg spiller ikke. Så da bør det vel fortsatt gå bra. Bruker SSD mest for rask oppstart, ellers er jo fremdeles 7200RPM disker godt brukbare, i hvertfall for meg;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå