Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Invitere kompis til andre sin fest

Anbefalte innlegg

Hei,

En situasjon jeg helst ikke skulle vært i. En venn av meg som jeg ikke har sett på mange måneder har invitert meg til en fest nå i julen. Vi har ikke mye kontakt, men vi kommer godt overens og snakker med hverandre når vi har tid og mulighet.

Snakket med min "beste kompis" (altså en annen), og sa at jeg skulle på fest hos *****. Ettersom han ikke har noen planer for julen, spurte han meg om jeg ikke kan spør "verten" om han også kan komme.

Selvfølgelig sa jeg. De to har ikke kontakt, men er bekjente. Det blir mange folk og trangt om plassen.

Noen innspill på hvordan jeg skal gå frem her? Vil ikke være douche ovenfor min beste kompis. Har på følelsen av at hvis jeg begynner å invitere noen til andre sin fest, så blir jeg stemplet som en idiot og blir neppe invitert neste gang.

Takk for all innspill :)

Anonymous poster hash: cf1e6...5f6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en grunn til at han inviterte deg og ingen andre? Det blir litt feil at du skal ta med e kompis da, om han da inviterte deg for å cache opp gamle tiden

Grunnen er vel at han liker å feste med trådstarter? Så klart, hvis dette skulle være et intimt og svæt personlig møte mellom trådstarter, verten og muligens en liten eksklusiv gjeng, ville det ikke passet seg å ta med flere. Men det virker ikke sånn, slik trådstarter beskriver situasjonen.

Jeg har vært i alle tre rollene, som vert, gjest som tar med en kompis og kompis som blir med en annen. De fleste fester er enkle sosiale sammenkomster der noen mennesker samles, drikker øl, hører på musikk og snakker løst uten noen spesielle rammer for hvem som skal delta på festen (som for eksempel en skoleklasse, klubb, organisasjon, osv.). Da er det som regel helt uproblematisk å ta med en venn så lenge man avklarer det med verten. Uten at jeg vet om jeg og omgangskretsen min er representativ (mann på 22 år som vanligvis fester med studenter), opplever jeg det som svært vanlig at noen tar med seg en ny person på fest og at det er lav terskel for å hygge seg med smått bekjente eller ukjente.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel en grunn til at han inviterte deg og ingen andre? Det blir litt feil at du skal ta med e kompis da, om han da inviterte deg for å cache opp gamle tiden

Grunnen er vel at han liker å feste med trådstarter? Så klart, hvis dette skulle være et intimt og svæt personlig møte mellom trådstarter, verten og muligens en liten eksklusiv gjeng, ville det ikke passet seg å ta med flere. Men det virker ikke sånn, slik trådstarter beskriver situasjonen.

Jeg har vært i alle tre rollene, som vert, gjest som tar med en kompis og kompis som blir med en annen. De fleste fester er enkle sosiale sammenkomster der noen mennesker samles, drikker øl, hører på musikk og snakker løst uten noen spesielle rammer for hvem som skal delta på festen (som for eksempel en skoleklasse, klubb, organisasjon, osv.). Da er det som regel helt uproblematisk å ta med en venn så lenge man avklarer det med verten. Uten at jeg vet om jeg og omgangskretsen min er representativ (mann på 22 år som vanligvis fester med studenter), opplever jeg det som svært vanlig at noen tar med seg en ny person på fest og at det er lav terskel for å hygge seg med smått bekjente eller ukjente.

Har samme forståelse som Zarac. Jeg har som vert fått spørsmålet et par gang og sier alltid ja. Har også spurt en annen gang en kompis som hadde fest om å ta med en kompis (som var bekjent av han som hadde festen) var ingen problem.  :)   

Om noen tok med noen venner uten å spørre først ville jeg blitt overrasket men ikke sur, mener bare det er vanlig høflighet å høre med verten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...