tss141 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Hei. Har lyst på noe mere lys på scooteren min siden fjernlysene ikke lyser så godt med kun 6 volt som scooteren har. Ønsker å ta det til neste level og kjøpe en av disse: https://www.netthandelen.no/auction/elektronikk/21827719 Pluss en transformator som går fra 6 til 12v Har ikke planer om å bruke dette lyset ofte, har jo enda fjernlysene som jeg kan bruke, men vil ha litt ekstra lys nå og da for å kunne se veien.. Trekker den for mye strøm? Kan jeg putte den på uten problemer med å gå tom for strøm om den står på i 30 min? (Mens scooteten står på og lader batteriet) Har dere noen andre gode alternativer som fungerer til 6v? Er åpen for forslag her Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Sjekk E-bay for LED lys, den der tror jeg blir litt heavy for generatoren din.. Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Det er nesten ingen led lys som funker til under 9 volt Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 siden fjernlysene ikke lyser så godt med kun 6 volt som scooteren har. En lampe til 12V lyser ikke nødvendigvis bedre enn en beregnet på 6V. Så var det problemet å øke 6V likespenning til 12. Du er klar over at en transformator ikke kan gjøre den jobben? Har du løsningen klar? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Strengt tatt kommer det an på om mopeden/scooteren har likespenning eller vekselspenning til lyset. Det er litt forskjellig fra merke til merke og modell til modell. Noen kjører 6V/12V AC rett på lyset før likeretteren. Uansett er det mest sansynlig bare å glemme siden generatoren trolig er alt for svak uansett. Det finnes masse LEDs du kan bruke på 6V men du må trolig mekke det sammen selv. Trolig kan du også mekke en enkel trafokrets eller bruke en DC-DC-converter for å få 12V til en LED men det blir alt annet enn plug'n play. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Den aktuelle lampa er heller ikke E-merket, noe som vil si at den er ulovlig å bruke på kjøretøyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå