Gå til innhold

Steam angrepet av DDoS angrep. Vær obs!

Anbefalte innlegg

"PC Master Race"

Kjapp på avtrekkeren? PSN ble DDOS-et for en tid tilbake, på samme tid av året. Og var nede i flere uker. 

-----

Merket lite på min Steam, alt fungerer osm det skal her.

Nå kødder ikke konsollene med cache filene da. 

Alle steder jeg leste om dette skrev "hacket". Derfor denne referansen. Steam klienten fungerer. Man får bare ikke kjøpt noen nye spill. Fortsatt mener jeg at det er bare tull å dra PCMR inn i dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Steam er oppe igjen

Nei, det er den ikke...

Har ikke sagt at Steam er oppe igjen, jeg sa "NÅR".

Edit: Så bare en kommentar på Facebook om en som hadde opplevd at eposten hadde blitt endret, derfor skrev jeg det. Kan jo hende at han lyver, men det skader ikke å sjekke det senere. :)

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

"PC Master Race"

Seriøst? Etter alt som har skjedd med psn og xbox live så virket dette som en rasjonell anledning til å kjøre en 'pc master race' kommentar?

Virkelig..? 

For... vel... lol?

Jeg kan ikke huske sist XBL hadde mye problemer? Kan du oppfriske hukommelsen min? Noen nevnte at det var nede for typ en uke siden (DDOS) i et par timer, gikk ikke utover min konsoll heller.

PSN har da også vært overraskende stabil i det siste. 

EDIT: Vennelisten er frakoblet og gir 403 på både "Store" og "Community" i Steam for min del. Viste feil kontoinformasjon istad. 

Endret av Enquad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Romjula i fjor ;) Da var både PSN og XBL nede

Overaskende lenge siden, iallfall lenge nok til å ikke klage. Og hvor lang tid tok det før XBL var oppe på bena?  :)

Problemet mitt med Steam er at de har maintenance flere ganger i uken, også når man skulle spille viktige games.

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Helt til Kim Dotcom betale/ga de lagringsplass for at de skulle stoppe, var ikke akkurat noe Sony/Microsoft fikset selv...

Det tok 4 dager før PSN var på bena, var noe Sony gjorde kraftig feil på den enden iallfall. 

XBL var oppe etter bare noen timer (core-tjenestene) for de fleste (i slike tilfeller gir Azure veldig mange fordeler da de har veldig store serverparker som kan fordeles så fort trafikken senkes) jeg merket ikke nedetiden i det hele tatt da jeg var opptatt med juleribba. 

Blir litt OT tho. 

Endret av Enquad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Romjula i fjor ;) Da var både PSN og XBL nede

Overaskende lenge siden, iallfall lenge nok til å ikke klage. Og hvor lang tid tok det før XBL var oppe på bena?  :)

Problemet mitt med Steam er at de har maintenance flere ganger i uken, også når man skulle spille viktige games.

Dette er bare tøys.

Både psn og xbox live har hatt langt større problemer enn Steam noen gang kommer til å få.

At du har store problemer med Steam maintenance flere ganger i uken for dine 'viktige games' er så lite sannsynlig at du nok må komme med konkrete eksempler på når/hvorfor dette skjedde om noen skal tro på det.

Forøvrig tilbrakte jeg hele 'nedetiden' til Steam med å spille Rocket League kjøpt via steam... lykke til med å gjøre det samme med psn/Xbox live når de har lignende angrep. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...