Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp (!) t=8 ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går på videregående og fikk til bursdagen min denne meldingen: t=8

Det er stefaren min som sendte meg det, og jeg tror det har noe med alderen min og gjøre men klarer ikke finne ut av hva det betyr. Han sier det er enkelt og løse den, og at vi lærte å finne svare på noe som dette på barneskolen, jeg har derfor prøvd å funnet ut hva barneskole pensum er, men dette har da ikke hjulpet mye og jeg skjønner det forsatt ikke.

(Jeg ble 17 år når jeg fikk meldingen og året før fikk jeg t=7 så jeg regner med at det har med at jeg blir eldre å gjøre).

Skjønner noen hva dette kan bety eller hva det står for?

t=8 må være svaret på noe, men skjønner ikke hva..

-Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags barneskole er det faren din egentlig har gått på?

Veldig vanskelig å hjelpe deg ettersom vi har mer eller mindre ingenting å gå etter. Eneste vi har er at t=8, og det sier ikke så veldig mye.

Stefaren din. Hvor lenge har han vært stefaren din? Siden du var 10 år kanskje? Kan det ha noe med det å gjøre? Hvor t blir tid og tallet som står etter likhetstegnet er antall år?

Endret av toy_man
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags barneskole er det faren din egentlig har gått på?

Veldig vanskelig å hjelpe deg ettersom vi har mer eller mindre ingenting å gå etter. Eneste vi har er at t=8, og det sier ikke så veldig mye.

Stefaren din. Hvor lenge har han vært stefaren din? Siden du var 10 år kanskje? Kan det ha noe med det å gjøre? Hvor t blir tid og tallet som står etter likhetstegnet er antall år?

Lenke til kommentar

Han skriver det til alle han kjenner, så tror ikke det har noe med det å gjøre. Han har ikke vært stefaren min lenge og han skriver det som sagt til venner og andre familie medlemmer også. Mamma fikk t=5 til bursdagen sin, og hun ble 50....

Han sier at jeg har lært det på barneskolen, og at de fleste ofte tenker for avansert når de prøver å finne ut hva det betyr.

Lenke til kommentar

Kanskje det er en rebus? :p

Så hvis jeg har forstått dette så fylte du nettopp 17?

mitt forslag til løsning:

i fjor fylte du 16. Legg sammen 1 og 6: ---> t=1+6 = 7 ---> t=7

i år fylte du 17. Legg sammen 1 og 7: t=1+7=8 ---> t=8

og for moren din:

t=5+0 = 5 --> t=5

?

Men hvorfor t mon tro? Sikker på at det er en t, og ikke et plusstegn? Kanskje meningen er at det skal minne om et plusstegn.

Endret av Ljóseind
Lenke til kommentar

Bra forslag fra han over. Jeg tenkte noe lignende. t=7 er altså 16 år, og t=8 er 17 år. 

Setter man de to ligningene opp blir det slik:
t - 7 = 0

t - 8 = 0

t - 7 = t - 8
t - 7 - t + 8 = 0
1 = 0

Hmmm.. Kanskje han egentlig ikke bryr seg om bursdager, og sender slike meldinger for å "anerkjenne" folk i håp om at de ikke skal føle seg glemt, men at han samtidig viser sin forakt for bursdagsfeiring? (1 = 0). "Ett år eldre, spiller ingen rolle". 

Edit: Ser at det ikke gir mening om dette liksom er noe man skal ha lært på barneskolen. Mest sannsynlig tror jeg bare stefaren din har en rar form for humor.

Edit 2: 

Dette var ikke så dumt, men samtidig passer det ikke med at moren fikk t = 5 (mens du ikke fikk noe eller fikk en annen t), da jeg antar at du, TS, møtte stefaren din på samme tid som din mor, og i alle fall ikke har kjent ham lengre enn din mor. 

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...