Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] På-knapp på kabinett fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Hei,

Er akkuratt ferdig å sette sammen en PC, hovedkortet er MSI Z170A KRAIT og kabinettet er NZXT S340. PCen fungerer akkurat slik den skal, utenom at jeg klarer ikke skru den på fra på-knappen. Den går bare på om jeg legger et flathjern på pinsa på hovedkortet. Jeg har koblet slik det står i manualen, og det er bare knappen og LED lyset til knappen som ikke fungerer, portene som er på frontpanelet fungerer.

Hva kan jeg prøve? Og er det noen måte å sjekke om knappen er defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har allerede testa den. Legg et srujern på pinsa på hovedkortet. Da gjør du akkurat det samme spm power-knappen egentlig skal gjøre.

For å sjekke nøyere må du evt. demontere power-knappen og sjekke om ledningene sitter som de skal.

Edit: Hvis både LED-en og knappen ikke virker så kan det hende at ledningen har blitt nappa ut i andre enden. Skjedde på mitt kabinett.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Vel p-LED på kabinettet vil ikke lyse føre hk i samarbeid med psu er startet og dioder lyser kun med rett polaritet.

Mål knappen med et multimeter om den i det hele tatt fungerer.

Noen ganger er de kablene på kabinettet feilmerket. Eks pwr sw er byttet om merking med noe annet . Så å kople fra alle andre uten om pwr sw og feilsøke kun den kan være smart tilfelle noe er koplet feil .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...