anonym4567890 Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Hei, Er akkuratt ferdig å sette sammen en PC, hovedkortet er MSI Z170A KRAIT og kabinettet er NZXT S340. PCen fungerer akkurat slik den skal, utenom at jeg klarer ikke skru den på fra på-knappen. Den går bare på om jeg legger et flathjern på pinsa på hovedkortet. Jeg har koblet slik det står i manualen, og det er bare knappen og LED lyset til knappen som ikke fungerer, portene som er på frontpanelet fungerer. Hva kan jeg prøve? Og er det noen måte å sjekke om knappen er defekt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Siden LED lyset i knappen ikke fungerer har du nok snudd polaritet. Snu tilkoblingen og prøv igjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 (endret) Du har allerede testa den. Legg et srujern på pinsa på hovedkortet. Da gjør du akkurat det samme spm power-knappen egentlig skal gjøre. For å sjekke nøyere må du evt. demontere power-knappen og sjekke om ledningene sitter som de skal. Edit: Hvis både LED-en og knappen ikke virker så kan det hende at ledningen har blitt nappa ut i andre enden. Skjedde på mitt kabinett. Endret 25. desember 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
anonym4567890 Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 Har nå prøvd å snu + og - men fremdeles ingenting. Har også sjekket at ledningen ikke er nappet ut i andre enden, den sitter skikkelig i. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 (endret) Vel p-LED på kabinettet vil ikke lyse føre hk i samarbeid med psu er startet og dioder lyser kun med rett polaritet. Mål knappen med et multimeter om den i det hele tatt fungerer. Noen ganger er de kablene på kabinettet feilmerket. Eks pwr sw er byttet om merking med noe annet . Så å kople fra alle andre uten om pwr sw og feilsøke kun den kan være smart tilfelle noe er koplet feil . Endret 25. desember 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
anonym4567890 Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 Hva skal multimeteret stilles på og hvor skal pinnene settes? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Sett multimeter til buzz og sjekk ledningene til power-knapp. Skal ikke være tilkoblet hovedkort når du tester. Trykk så på knappen og håp at multimeteret lager lyd. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Stille det på ohm eller diodetest og måler om du får slutning på 1 og 2 fra nzxt sin pwr sw kabel. Det er en momentary bryter (dvs den er åpen igjen når du slipper) https://sta3-nzxtcorporation.netdna-ssl.com/uploads/download/attachment/488/S340-manual-multi-language-5.pdf Lenke til kommentar
anonym4567890 Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Det var kontakt i knappen, PCen startet da jeg trykket knappen inn litt ekstra hardt og "beveget" den litt frem og tilbake med fingen. Regner med dette er reklamasjon, så får se om jeg bare lever med det eller sender den inn og ser om jeg får ny. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå