Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kondylomer?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er redd jeg har fått kjønnsvorter inni urinrøret mitt. Har kjent noen klumper cirka midtveis fra penishodet mot "skaftet" i en uke nå - snaut to uker etter at jeg hadde ubeskyttet samleie med en bekjent.

Jeg stresser virkelig nå, og håper at det bare er en tilfeldighet styrket med det faktum at disse klumpene (muligens bare èn) har kommet så tidlig mot hva som står beskrevet på diverse helse-nettsider hvor det står at det vanligvis tar 3 uker til flere måneder før du merker noe.

Jeg merker tidvis en lett svie nedentil, men ingen andre ubekvemheter eller problemer er forbundet med det jeg beskriver. 

Det jeg egentlig lurer på er: Er disse klumpene vanlige? Er det noen sjanse for at det kan være noe annet? Hvordan blir en eventuell sjekk utført hos legen (Når de ikke er synlige)? 

Mann, 26

Anonymous poster hash: 8d766...34b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legen dytter de en megastor q-tip inn i urinrøret ditt.

Du får selvfølgelig ikke noe svar på om du har/ kan ha en kjønnssykdom over Internett, ganske meningsløst å spørre om "hjelp" her. Sorry hvis jeg er mr. obvious nå :p

Har du noe du ikke har hatt før så er det nok ikke vanlig. Gå til legen.

Edit; Glemte helt å komme med moralkommentaren; BRUK KONDOM!!! Merk at ekte menn ikke dusjer med regnfrakk ;)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Hei,

Er klumpen(e) inne i urinrøret, eller utenfor? Får du svie når du urinerer?

Kondylomer kan komme svært tidlig, men også sent. Noen kan bli smittet med humant papillomavirus (HPV), uten å få kondylomer. Det er fult mulig å få kondylomer i urinrøret, noe som kan være veldig ubehagelig. 

Kondylomer går som oftes bort av seg selv, men dette kan ta alt fra måneder til år. Men i slike situasjoner som ditt, kan aktiv behandling være nødvendig.

Klumper i urinrøret kan også være forsnevringer, uretritt og så videre. Men uansett, er det viktig at du oppsøker din fastlege. Så ring til din fastlege ved første mulighet, for å få en konsultasjon.

Leger tar heller ikke prøver for kjønnssykdommer med q-tips lenger. Det gjøres som regel med urin- eller blodprøve. Og q-tipsene som ble brukt i urinrøret, var svært små og lange.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Klumpen(e) er inni urinrøret. Har ikke svie når jeg urinerer. 

Takk for svar. :)

Mann, 26 

Anonymous poster hash: 8d766...34b

Å stille en diagnose over internett er ikke mulig, så du bør oppsøke din fastlege. Om du får stikkende svie i penisrøret, kan du bruke en isbit, og holde den i ett minutt ved smertekilden. Du kan også bruke en klut med kaldt vann. Dette vil lindre svien noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...