Gå til innhold

Sier pip og slår seg av

jokohoma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nybygg dette, evt. hva ?

Hvis du har koblet diverse ledninger til kabinettet riktig, men hverken har lcd-display eller lamper eller beep-codes i manual som viser error-codes i oppstarten, så er ofte ett langt piiip + to korte tegn på minnefeil ( fjern ei brikke for test eller skift til annen minneslot ).

Med ett langt piiip tipper jeg kjøleribba ikke sitter godt på cpu.

.

Lenke til kommentar

Sorry, det var litt lite info ja.

Spec:

HK: Asus A7v133

CPU: AMD Duron 850

RAM:256 MB

gForce 2

Satt det sammen i nytt kabinett for å utnytte det jeg har.

Kabinettet var nytt før helga. Så det vil jo være merkelig om det er den.

Maskinen slår seg altså av 2 sec etter at jeg slår den på. Det eneste som skjer er at den gir fra seg et (1) pip. Og så kuttes strømmen...

Har sjekket beep-error-codes i manualen, men det står ikkeno om bare et pip...

Er nokså sikker på at kjøleribba sitter skikkelig. Kan seriøst ikke skjønne annet. Kan jo teste med ei anna ribbe...

Trenger hjelp her..

Lenke til kommentar

en venn hadde samme kort, og nesten samme problemer.. vet bare at han kasta kortet...

var vel ikke til så mye hjelp at det gjorde noe,

men jeg ville tatt alt ut og satt det inn omigjen.

Nyere hovedkort har jo beskyttelses funksjon om ikke vifte e.l sviver, men regner vel kanskje ikke med at dette har det?

Lenke til kommentar

Du må se en gang til om du har en vifte koblet til kontakten for CPU-vifte på kortet. Se i boken for kortet

Hvis det er ok så: ta av alle ledningr for brytere og lys. (systemhøgtaleren var ok)

Mens desse ledninene er av kortslutter du med en kniv, skrujern eller lignende over de to pinnene som hører til hovedknappen på maskinen (se boken). Dette skal vare en kort sekund. Hvis maskinen hopper inn i BIOS nå så er feilen i hovedbryteren (den henger) eller ledningen til den kortslutter. Eller du har koplet feil.

Kom også på: Har du forsikret deg om at bryteren (valget) er satt til 220/230 V på PSU?

Få høre hvordan det går med deg. :p:

Finner ikke kortet som du oppgir her: ASUS oversikt

Ehh.. fant det her: A7V133

Ser at kortet har jumpere og brytere (du har ikke kommet bort i dei?). Sjekk nøye mot BOKEN. Eller her:A7V133

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Heisann!

Fant ut av det. Dere har vært inne på det hele tia. Det var CPU vifta. Har benyttet ei helt ny vifte. Problemet er det at den ikke gir signal om at vifta faktisk sviver. Evt så kommer dette signalet for sent. Så når bios sjekker om vifte sviven får den negativ respons og slår maskinen av av sikkerhetsmessige årsaker. Benyttet ei anna vifte og alt ok. Kan faktisk disable denne sjekken i bios slik at jeg kan bruke den nye kjøleren istedet.

Tusen takk for all hjelp.

/jokohoma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...