Gå til innhold

Xbox One eller PS4 (jeg vet det er postet mye)

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

jeg får ihvertfall ikke til det, hvis kontrollen er helt tom, og ikke vil på.

så må jeg lade den litt, dra ut kabelen, skru den på og så sette i kabelen igjen, ganske irriterende ihvertfall når det er den helvetes micro usb diten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sammenligne Forza med Driveclub er som å drive har i kirken. Driveclub er et middelmådig kjørespill uten kjørefølelse. I tillegg så er rumble i triggerknappene et must i bilspill om du ikke har ratt og pedaler. Det er utrolig hvor kjip dualshock 4 føles i bil og skytespill.

Du må se på spilla og hva de du eventuelt kjenner og vil spille sammen med har. Jeg har selv begge men foretrekker xbox one.

Grunnen til at jeg foretrekker xbox one er kontrolleren, flere spill som jeg liker, oset er lettere og ting fungerer bedre. Xbox live er genialt mye lettere å benytte sosialt enn psn. Batteritiden på dualshock 4 er en katastrofe (tipper det wii inspirerte lyset har noe å si der, samt wii inspirert høytaler). Men så er det jo litt morsomt å riste sprayboksen i infamous da ?

Grafikkforskjellen de imellom er minimal. Trodde selv den skulle være en god del større så ble litt skuffa av ps4 etter å ha lest digital foundry sine tester mens i bruk var den veldig minimal.

Endret av Eddie_Peddie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Driveclub ser meget mye bedre ut en Forza. Men da igjen så kjører det i 30 fps kontra 60 som Forza gjør. Om en spiller 5 timer i strekk så går DS4 tom for strøm ja. Det burde vært bedre. Men hvem normale sitter i så lange perioder.

Er litt urettferdig for Forza 6 det klippet siden den ikke er i 60 fps. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Grafikktullet er bare for folk som spiller med PC-monitor på gutterommet. Kos dere med pikseltellingen mens vi andre faktisk spiller spillene folkens. Ingen merkbar forskjell på Xbox One og PS4 på TV med mindre man sitter farlig nærme. Og til de som snakker om bilspill (sim)så kan ingenting sammenlignes med Forza før Grand Turismo er på plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kort oppsummert: Velg konsollen kamerater spiller på, konsollene har hver sine utmerkelser og sjekk eksklusiver etter preferanse.

Alt som er nevneverdig er allerede nevnt i tråden uansett, her har TS plenty for og imot argumenter. Om man skal dra det noe lenger så går det som å fremme sin konsoll uansett.

Når man spør på et DISKUSJONSforum så ber man om diskusjoner, det blir det når folk kommer med for/imot som angående produkter man foretrekker og favoriserer, iPhone vs Android, United vs Liverpool... Same shit.

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Hvis dere planlegger å bare spille CoD og bilspill så er det et fett hva dere velger egentlig.

Men en viktig faktor er hva venner spiller på, har dere mange kompiser som spiller Halo, så går dere for XBONE. Men har dere et gjeng som spiller mye Fifa eller cod på PS4 så velger dere den konsollen.

Etter min mening så er det Playstation som regjerer når det kommer til eksklusive patenter. Nevner bare Uncharted, The Last of Us og Ratchet & Clank. Under er det noen eksempler på hvilke eksklusiver som gis ut til hver konsoll.

PS4

DriveClub

Killzone

Infamous

Planetside 2

Order 1886

Blacklight: Retribution

The Last of Us

Uncharted

Ratchet & Clank

Little Big Planet

Street Fighter

Gran Turismo

sniker inn en til: Bloodborne

Xbox One

Forza

Halo

Titanfall

Fable

Crackdown

Tomb Raider (skal muligens komme til ps4 etter hvert)

Gears of War

eidt: Her har du full liste over eksklusive spill til PS4, Xbox One, WiiU

Endret av Nlklas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

PS4

DriveClub

Killzone

Infamous

Planetside 2

Order 1886

The Last of Us

Uncharted

Ratchet & Clank

Little Big Planet

Street Fighter

Gran Turismo

Xbox One

Forza

Halo

Titanfall

Fable

Crackdown

Gears of War

Når du først skal nevne eksklusiver, hvordan kan du unnlate å nevne Bloodborne? Foruten det, er det meste på PS4 skvip eller gammelt-skvip gjort om igjen. Real talk. Forøvrig, angående SF5, så kommer det til PC også, så det får man spilt om man absolutt vil. Under Xbox One kunne du også nevnt et av høydepunktene dette året, Ori and the Blind Forest. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

PS4

DriveClub

Killzone

Infamous

Planetside 2

Order 1886

The Last of Us

Uncharted

Ratchet & Clank

Little Big Planet

Street Fighter

Gran Turismo

Xbox One

Forza

Halo

Titanfall

Fable

Crackdown

Gears of War

Når du først skal nevne eksklusiver, hvordan kan du unnlate å nevne Bloodborne? Foruten det, er det meste på PS4 skvip eller gammelt-skvip gjort om igjen. Real talk. Forøvrig, angående SF5, så kommer det til PC også, så det får man spilt om man absolutt vil. Under Xbox One kunne du også nevnt et av høydepunktene dette året, Ori and the Blind Forest. 

Lurte jeg også på.. :hmm:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ori er dog ikke ekslusivt til Xbox One, det er også på Steam. Men ja hvis det er valg mellom PS4 og Xbox One så er Ori relevant.

Det du kaller skvip kaller andre gode spill, alt dette er subjektivt uansett. 

Lenke til kommentar

Lager en liste over eksklusive spill å legge merke til ved hver konsoll. Eksklusiv og plattformeksklusiver altså, ikke spill som også er/kommer til PC som Ori and the Blind Forest og Street Fighter 5.

Utgitt til PS4:

Beyond: Two Souls

Bloodborne

Driveclub

Everybody's Gone to the Rapture

Final Fantasy X/X-2 HD Remaster

God of War III Remastered

Infamous Secons Son + First Light

Journey

Killzone: Shadow Fall

Knack

The Last of Us Remastered

LittleBigPlanet 3

Resogun

The Order: 1886

Tearaway Unfolded

Uncharted: The Nathan Drake Collection

The Unfinished Swan
Until Dawn

Kommende til PS4:

Detroit: Becoming Human

Gran Turismo Sport

Heavy Rain

Horizon Zero Dawn

Kingdom Hearts HD 2.8: Final Chapter Prologue

The Last Guardian

NieR Automata

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Persona 5

Ratchet & Clank

Rime

Shadow of the Beast

Star Ocean: Integrity and Faithlessness

The Tomorrow Children

Uncharted 4: A Thief's End

Valkyria: Azure Revolution

Yakuza 6

Wild

Utgitt til Xbox One:
Forza Horizon 2

Forza Motorsport 5 og 6

Halo: The Master Chief Collection

Halo 5: Guardians

Rare Replay

Sunset Overdrive

Kommende til Xbox One:
Crackdown 3

Gears of War 4

Quantum Break

ReCore

Scalebound

Kilder:

http://gematsu.com/exclusives/ps4/

http://gematsu.com/exclusives/xbox-one/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på hva trådstarter fikk ut av denne tråden her, til syvende og sist.

The winner is.... Wii U.

Neida, det er alltid morsomt å se tråder som dette. :p

Mitt tips til trådstarter er, se på hva slags spill som kommer til de forskjellige konsollene. Da vil du/dere finne hvilke spill som interesserer dere mest, så kjøper du den konsollen som du/dere føler har det mest spennende utvalget. :)

Lenke til kommentar

PS4

DriveClub

Killzone

Infamous

Planetside 2

Order 1886

The Last of Us

Uncharted

Ratchet & Clank

Little Big Planet

Street Fighter

Gran Turismo

Xbox One

Forza

Halo

Titanfall

Fable

Crackdown

Gears of War

Ja den glemte jeg faktisk! Sneik inn en edit nå  :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...