MrCusNT Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Hei. Jeg og min bror skal mest sannsynelig kjøpe en ny konsoll. Jeg har en spill PC fra før av, men jeg vil spille konsoll eksklusiver og spill som er best på konsoll *host* CoD *host*. Jeg personlig har mest lyst på PS4 på grunn av Uncharted, The Last of Us osv. men jeg har aldri hatt en Xbox før, så hvis jeg hadde hatt en Xbox 360 hadde jeg sikkert vært mer knyttet til den og for eksempel Gears osv. Broren min har mer lyst på Xbox One, på grunn av Forza for det meste. Derfor spør jeg: Hvilken konsoll liker dere best? Hvilken har best community og eksklusiver? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 De er vel forsåvidt like bra, eksklusive tittler er vel det man velger etter. Communityene er gode begge to, masse troll og idioter overalt Eksklusive spill kan du vel bare søke på selv så kan du og broren din gå gjennom lista og konsollen som har flest spill som begge vil spille tar 1. plassen. Jeg hadde muligens valgt PS4 pga at jeg liker håndkontrollen dems Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Jeg tok Xone pga eksklusive titler samt jeg liker mer kontrolleren fra Xone bedre, så det er jo smak og behag- Lenke til kommentar
danielch Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 (endret) Xbox One var det jeg gikk for og er strålende fornøyd med. Mer oppetid, bedre Windows integrering, mer interessante ekslusiver (for min del) samt veldig god mediestøtte når det kommer til å bruke den som "hovedboks for underholdning i heimen". EDIT: For ikke å glemme kontrolleren Du må også tenke litt på hva dine venner spiller og! Endret 25. desember 2015 av Enquad 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Du må også tenke litt på hva dine venner spiller og! Helt enkelt, jeg ville tatt utgangspunkt i dette. Ta tempen i omgangskretsen deres. Skal det spilles mye online er det knall artig å få samlet en fast gjeng som loker rundt Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Hvis broren din vil ha Forza, hva med å hinte at det er flere bilspill på PS4? Driveclub og The Crew er jo rimelig bra, og det kommer garantert Gran Turismo til PS4. Selv har jeg både PS4 og XBone, og PS4 er helt klart den som blir brukt mest. XBone er slettes ikke dårlig, men jeg synes ikke den har noen særlig interessante exclusives annet en Rare Replay (som mildt sagt er et nisjespill). Men selvsagt, å anbefale en konsoll basert på spillene er jo håpløst, da alle har forskjellig smak. Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Hvis broren din vil ha Forza, hva med å hinte at det er flere bilspill på PS4? Driveclub og The Crew er jo rimelig bra, og det kommer garantert Gran Turismo til PS4. Selv har jeg både PS4 og XBone, og PS4 er helt klart den som blir brukt mest. XBone er slettes ikke dårlig, men jeg synes ikke den har noen særlig interessante exclusives annet en Rare Replay (som mildt sagt er et nisjespill). Men selvsagt, å anbefale en konsoll basert på spillene er jo håpløst, da alle har forskjellig smak. Det hadde ikke fungert på så mange tenker jeg, da Forza absolutt er en helt egen klasse for bilspill. Men ja, delvis enig i det du sier. Men tilbake til topic, som de over her har sagt, velg etter hva omgangskretsen deres har, om det skal spilles mye online, som du sier, Call of Duty. Jeg kjøpte PS4 og er veldig fornøyd med den, og kan brukes til så mye, Viaplay, Netflix, Spotify, Tv2 sumo u name it. Men skal jeg komme med en anbefaling, kjøp dere en konsoll hver Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 Hvis broren din vil ha Forza, hva med å hinte at det er flere bilspill på PS4? Driveclub og The Crew er jo rimelig bra, og det kommer garantert Gran Turismo til PS4. Selv har jeg både PS4 og XBone, og PS4 er helt klart den som blir brukt mest. XBone er slettes ikke dårlig, men jeg synes ikke den har noen særlig interessante exclusives annet en Rare Replay (som mildt sagt er et nisjespill). Men selvsagt, å anbefale en konsoll basert på spillene er jo håpløst, da alle har forskjellig smak. Det hadde ikke fungert på så mange tenker jeg, da Forza absolutt er en helt egen klasse for bilspill. Men ja, delvis enig i det du sier. Men tilbake til topic, som de over her har sagt, velg etter hva omgangskretsen deres har, om det skal spilles mye online, som du sier, Call of Duty. Jeg kjøpte PS4 og er veldig fornøyd med den, og kan brukes til så mye, Viaplay, Netflix, Spotify, Tv2 sumo u name it. Men skal jeg komme med en anbefaling, kjøp dere en konsoll hver Hehe. Hvis vi bare kunne det Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Det hadde ikke fungert på så mange tenker jeg, da Forza absolutt er en helt egen klasse for bilspill. Men ja, delvis enig i det du sier. Rart, det der. Har prøvd begge og synes de er 99% identiske, og det er garantert folk som mener begge er i en klasse for seg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Du kan trekke frem at PS4 er litt kraftigere, og gir noe skarpere bilde og flyt i enkelte spill som er på begge platformen, da f.eks COD som du nevner. Bør dog ikke være utslagsgivende fremfor det å spille online med venner da. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Dere burde velge det venner har, om dere overhodet har tenkt å spille online. Om ikke kan dere lage en liste og se på eksklusivene hver konsoll har, og hva som kommer, og se hvilken som har mest av interesse. Begge kontrollene er gode, folk flest liker nok Dualshock 4 best, jeg liker kontrolleren til Xbox One best. Smak og behag, men begge er gode. PSN og Live ser jeg ikke store forskjellen på, for å være ærlig. Middelmådigheter begge deler, men det er hva man får. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Eneste middelmådigheten over Live er de stive prisene (noe vi vet hvem har skylden for...). Live er knall og verdt hver eneste krone, selv uten gratis-spill. 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Lett: Kjøp den konsollen som har flest eksklusive spill som virker interessante. Hva dette er er jo helt opp til dere. På papiret er Playstation 4 så vidt bedre, men disse forskjellene er så små at det ikke er noe å tenke på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 (endret) Xbox One er bedre på alle måter, bortsett fra at den har noe svakere hardware. så hvis du er sykelig opptatt av oppløsning og tall på papiret, se på bilder som er zoomet inn og tester på nett så er du nødt til å kjøpe en PS4. vil du ha den beste all around opplevelsen og bare spille spill, men klarer deg fint uten disse tallene så er Xbox One den beste maskinen Endret 26. desember 2015 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Hvordan er Gears og halo serien å komme inn i? Er man nødt til å spille de tidligere spillene for å kunne forstå seriene? Og hvilken konsoll har flest spillere online (som for eksempel på CoD osv.)? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 (endret) Hei. Jeg og min bror skal mest sannsynelig kjøpe en ny konsoll. Jeg har en spill PC fra før av, men jeg vil spille konsoll eksklusiver og spill som er best på konsoll *host* CoD *host*. Jeg personlig har mest lyst på PS4 på grunn av Uncharted, The Last of Us osv. men jeg har aldri hatt en Xbox før, så hvis jeg hadde hatt en Xbox 360 hadde jeg sikkert vært mer knyttet til den og for eksempel Gears osv. Broren min har mer lyst på Xbox One, på grunn av Forza for det meste. Derfor spør jeg: Hvilken konsoll liker dere best? Hvilken har best community og eksklusiver? Stadig flere XBO eksklusive spill finner veien også til PC. Siste som kommer nå er Gears of War Ultimate Edition og Killer Instinct. Mens PS4 eksklusive spill holder seg kun på PS4. PlayStation 4 er det nye hjemmet til Call of Duty og alt av DLC kommer først til denne konsollen. Og spillet både ser og yter bedre på PS4. Noe omtrent alle multiplatform spill gjør og har gjort siden lansering av disse to konsollene. Om Forza er det som frister mest for broren din så finnes det bra alternativer på både PC og PS4. Og så må dere selvfølgelig tenke over hva venner har for noe og om det er viktig å kunne spille samens med disse. Min personlige mening er at om ikke Halo og Forza alene er grunnen til at du kjøper en konsoll. Så er alternativet ekstremt mye bedre på PS4. Et større og mer variert utvalg av spill med nesten utelukkende bedre ytelse og grafikk på PS4. Enklere og mer oversiktlig navigering. Et community som er millioner på millioner større en XBO. Og med PlayStation VR rett rundt hjørnet og med ingen alternativ på XBO. Så er det få grunner til å velge en XBO idag over en PS4. Det er ihvertfall min personlige mening. Min XBO er pakket ned og skal faktisk selges til uka. Med PS4 og PC så ser jeg ikke behovet for å eie den lengre. Endret 26. desember 2015 av LarZen 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Og hvilken konsoll har flest spillere online (som for eksempel på CoD osv.)? Har ikke oversikt over COD. Men akkurat nå i Star Wars Battlefront så er det 50.653 spillere online på XBO. Og 116.050 spillere online på PS4. Det varierer selvfølgelig ifra tid til tid og forskjellige spill. Men det gir et lite bilde. Er tross alt rundt 15.000.000 flere PS4 maskiner i sirkulasjon. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 (endret) Jeg mener det motsatte igjen. Jeg gikk for Xone grunnet Forza og Halo. Da det ikke er spill som er like gode på PS4. Samt håndkontrollere (i min mening) er forferdelige. Gå for det vennene dine har, mesteparten av mine har PS4, men da har de PC, så vennene uten pc har Xone (sånn ca) så derfor gikk jeg også for Xone. Personlig så mener jeg at ``Ser og yter bedre på PS4`` er et dårlig argument da spill er justert til konsollen uansett. Er man grafikkhore så har man en pc som kan kjøre f.eks 1440P 144hz Endret 26. desember 2015 av Snusmumr1kk1 3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 (endret) Personlig så mener jeg at ``Ser og yter bedre på PS4`` er et dårlig argument da spill er justert til konsollen uansett. Er man grafikkhore så har man en pc som kan kjøre f.eks 1440P 144hz Spill er justert til konsollene ja. Og et par hakk bedre til PS4. Som PC spiller så vet en å sette pris på så bra ytelse og grafikk som mulig? Og når det kommer til PS4 og XBO så er det alt ifra små forskjeller til større mer merkbare forskjeller. Endret 26. desember 2015 av LarZen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Så 2-4 meter unna tvèn klarer du å se forskjell på PS4 og Xbox one? Jeg gjør iallefall ikke. Om jeg hadde brydd meg mye om grafikk og fps til en konsoll så hadde jeg hatt en itx gamer i stua istedenfor. Men deg om ditt. Smak og behag skal alle få lov til å ha. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå