TheNarsissist Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Hei, Fikk en Rega RP1 til jul. Jeg har en xtz A100 d3 som tydeligvis har RIAA inngang innebygd. Jeg lurer rett og slett på hva slags kabel jeg trenger? Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Phono kabel/ RCA kabel, feks Eller gjerne en av "noe" bedre kvalitet. /Jan Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Har ikke Rega RP1 fastmontert RCA-kabel? I så fall kobler du denne rett i Phono-inngangen bak på forsterkeren din. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 Hmm, teodde trodde ikke det pleide å følge med. Skal pakke den nåf jeg er hjemme om et par timer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 RCA vanligvis I hvert fall mellom platespiller og RIAA-trinn, evt. til forsterker med Phono-inngang. Men det finnes RIAA-trinn som har XLR ut til forsterker. Disse er gjerne også ganske kostbare... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) RCA vanligvis I hvert fall mellom platespiller og RIAA-trinn, evt. til forsterker med Phono-inngang. Men det finnes RIAA-trinn som har XLR ut til forsterker. Disse er gjerne også ganske kostbare... Nå har TS RIAA innebygget i forsterker. Eldre platespillere har ofte en slags 5 eller 7 pins DIN-connector sak til RIAA også. Endret 4. januar 2016 av Henrik2k Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Nå har TS RIAA innebygget i forsterker. Eldre platespillere har ofte en slags 5 eller 7 pins DIN-connector sak til RIAA også. Du vet det sikkert, men en Phono-inngang på en forsterker betyr at forsterkeren har RIAA-trinn innebygget. Ja, stemmer det, DIN hadde jeg helt glemt. Men da snakker vi selvfølgelig om eldgammelt vintage-utstyr. Når det kommer til kabel for platespiller ville jeg nok satset på en støyskjermet kabel, aller mest sannsynlig RCA fra platespiller. Men jeg har også hørt at flere av Rega sine platespillere har fastmontert signalkabel, og da har man ikke rare valgene. TS bør sjekke dette før han kjøper noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå