Gå til innhold

7.1 Surround sound på CS:GO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7.1 i hodetelefoner er en gimmick. I stedet for å ha to gode elementer (stereo), ofrer du det til "fordel" for mange små for å få "ekte" surround. Du vil ikke få noen bedre virkelighetsfølelse da to elementer fint klarer jobben for å både oppdage avstand og retning på lyd. Resultatet er rett og slett dårligere lyd grunnet små og fislete elementer.

For å si det slik; de mest krevene skytespillende oppover årene hvor lyd er viktig (Quake, CS, ..) har alle vært dominert av hodetelefoner med to elementer, og det med god grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nå står det ingen sted at TS etterlyser headsett, så om TS er på jakt etter 7.1 høyttalersystem så ikke kom med stereo opplegget! Jeg tror majoriteten av de som spiller CS og andre konkurranse skyttere sitter med headsett, men også har koblet til høyttalere for film og musikk. Selv bruker jeg et eldre Logitech Z-5500 til spilling, filmtitting og musikk, og når man får utnyttet det i spill er det konge :) Men om du skal ha anlegg for å bare spille CS så gå for et headsett med mic, så du kan kommunisere litt med medspillerne dine.

Lenke til kommentar

Hodetelefoner er å foretrekke for deres evne til å reprodusere detaljer i et mer lukket miljø. Har du et rom laget for surround kan kanskje 7.1 gjøre seg, men siden de fleste ikke sitter på det (eller er personer som typisk trenger å spørre om slikt), så er det neppe å anbefale.

Men om du skal ha anlegg for å bare spille CS så gå for et headsett med mic, så du kan kommunisere litt med medspillerne dine.

Ikke for å være pirkete, men headset (hodesett) er headphones (hodetelefoner) med mikrofon. Å si "headset" med mic, er derfor redundant. Huskeregelen er at "set" impliserer at det er et sett med lyd og mikrofon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Du får ikke ekte surround i hodetelefoner eller headsett. Det er fysiske begrensninger her.. Ingen profesjonelle gamere bruker sånt tøv - med mindre de poserer på oppdrag av Roccat for fotografene. :)

Jeg har prøvd meg på Roccat Kave 5.1 med skikkelig Xonar lydkort. Latterlig. Kjip byggekvalitet i selve headsettet, og utrolig skingrende, metallisk og forvirrende lydbilde. Det vil ikke hjelpe med posisjonering i spill.

Nå har jeg Beyerdynamic D770 Pro og Antlion Modmix v4. Litt kjedelig med den ekstra kabelen til Modmic, så jeg ville valgt noe annet i dag. Kanskje Beyerdynamic MMX 300 eller QPAD QH-1339. Eventuelt de litt rimeligere Kingston HyperX/Cloud/whatever-variantene.. :) Jeg har prøvd med Blue Snowball som mikrofon, men den var svært sensitiv, og plukker opp alt av museklikk og tastetrykk.

Endret av Slettet+987132984
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

synes ikke Astro a40 med 7.1 er så dårlige med lyden. Ganske god kvalitet selv om det består av små høytalere inne i hodetelefonen.

De var mye bedre enn Turtle Beach z22 som jeg ga bort.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Eventuelt de litt rimeligere Kingston HyperX/Cloud/whatever-variantene.. :) Jeg har prøvd med Blue Snowball som mikrofon, men den var svært sensitiv, og plukker opp alt av museklikk og tastetrykk.

Jeg bruker HyperX Cloud 2 og Blue Yeti mikrofon, fungerer helt greit, men må få meg noe bedre headsett, lyden er ikke mer enn OK på sitt beste.

Lenke til kommentar

Phos, til mikrofonstøy vil jeg anbefale programmet Reaper, fjerner alt av støy og lett å sette opp. Bruker selv at2020 og veldig fornøyd.

Når det kommer til 7.1 er det så å si bortkastet, du kan såvidt ane en liten lyd foran og bak, men ikke nok til at du reagerer på lydene.

Bruker selv astro a50, veldig god lyd i dem til headsett å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...